رابطه نزدیک بازی پوکر و مسائل مربوط به ذهن پوکربازان موجب شده است یکی از المان های بهبود بخشیدن به بازدهی در طول انواع بازی های پوکر تمرین هایی با هدف بهبود عملکرد ذهن باشد که در تمامی سطوح یادگیری و پیشرفت از جمله آماتور و یا حرفه ای می بایست مورد توجه قرار داد.

روانشانسی پوکر

روانشناسی پوکر را به طور خلاصه می توان بکارگیری انواع روش ها و تکنیک های کنترل و هدایت ذهن به منظور بهبود بخشیدن و برتری یافتن در بازی پوکر دانست که امروزه با تجربه بدست آمده پوکربازان آن را به عنوان یک مساله ناگذیر و مهم در راه بهبود بازیشان در نظر دارند.

روانشناسی در بازی پوکر موارد و مباحث بسیاری را شامل می شود که در این نوشته بصورت مختصر و گذرا به عناوین مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.

اعتماد به نفس

موضوع اعتماد به نفس خود در علوم روانشناسی یک مبحث وسیع است که موضوعات مختلفی را دربر می گیرد با اینحال مشخصا اعتماد به نفس در میزان بازدهی یک پوکرباز تاثیر جدی دارد چنانکه پوکربازانی که فاقد اعتماد به نفس برای حضور در میزهای رقابت فشرده هستند علاوه بر اینکه دچار تصمیم های اشتباه می گردند از سوی رقبای خود نیز به راحتی تحت فشار روانی قرار می گیرند.

توانایی کنترل بروز احساسات

همانطور که پیشتر نیز در مجله لیلاج در مطلب مربوط به پوکر فیس چیست اشاره شد میزان توانایی پوکرباز در کنترل بروز احساسات و هیجان ها در رقابت های پوکر یکی از مواردی است که پوکرباز می تواند با تسلط بر آن علاوه بر دفاع مناسب برای خروج از وضعیت های دشوار بازی از آن به عنوان تکنیکی برای حمله به سایر بازیکنان استفاده نماید.

گرچه این توانایی به تنهایی و همواره نمی تواند تعیین کننده نتیجه یک رقابت بخصوص در سطح حرفه ای گردد با اینحال آنچنانکه بارها در بازی های پوکر شاهد آن بوده ایم همواره یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در بازی پوکر است.

تمرکز

اگرچه توانایی تمرکز در شرایط دشوار بازی هدف نهایی بازیکنان حرفه ای پوکر می باشد با اینحال کنترل خود شرایط و عوامل بیرونی و محیطی می تواند در کاهش فشار وارد شده به بازیکن تاثیرگذار باشد.

بطوریکه در مطلب مربوط به نکاتی درباره سبک زندگی پوکربازان حرفه ای توضیح داده شد سبک زندگی مستقیما بر جریان بازی پوکربازان اثرگذار است و برنامه ریزی برای کاهش این اثرات جانبی می تواند به ذهن پوکرباز فرصت تمرکز بر موضوعات اصلی بازی و تصمیم گیری های صحیح را بدهد که نهایتا به بهبود بازی پوکرباز کمک می نماید.

شناخت از خود

دسته بندی های مختلفی برای پوکربازان بر اساس محورهای گوناگون وجود دارد، اگر بخواهیم یک ویژگی مهم درباره پوکربازان موفق را برشماریم می توان به خودشناسی و شناخت آنها از خودشان اشاره کرد.

خودشناسی در بازیکنان پوکر می تواند به شناخت از خود در موضوعاتی مانند اهدافشان از بازی، استعداد و توانایی هایشان و نقاط ضعفشان معطوف گردد که پی بردن به این موضوعات بصورت شفاف می تواند موجب پیشرفت بازی پوکرباز گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *