امیر واحدی متولد تهران در سال ۱۳۴۰ بود، دوران خدمت سربازی اش را در دوران جنگ ۸ ساله ایران و عراق سپری کرد و در سال های پایانی با ترک جنگ ابتدا به آلمان و سپس از طریق اخذ ویزا از طریق پناهندگی سیاسی راهی آمریکا شد و در شرمان اوکس لس آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیا ساکن شد.

امیر واحدی و بازی پوکر

به شهرت رسیدن واحدی به سال ۲۰۰۳ و مسابقات جهانی پوکر بازمیگردد، گرچه در این دوره از رقابت ها وی نهایتا با جمع آوری مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در رده ششم رویداد اصلی قرار گرفت.

با اینحال شخصیت جذابی که در طول مسابقات از خود نشان داد موجب شد که توجه ها به سمت وی جلب گردد. به نقل از سایت CardPlayer واحدی معمولا در حال دود کردن سیگار برگ کوبایی نمایان می شد و شخصیت شوخ طبعی داشت که باعث شد به یک چهره تلویزیونی در آن زمان تبدیل گردد.

علاوه بر این او پیشتر دستبند مسابقات با ورودی ۱۵۰۰ دلاری پوکر تگزاس هولدم No Limit را با جمع آوری مبلغ ۲۷۰ دلار از آن خود کرده بود. از آخرین رقابت های مهم وی نیز می توان به مسابقات WPT سال ۲۰۰۵ لس آنجلس اشاره کرد که در آن واحدی توانست با جمع آوری رقم ۴۴۶.۲۹۲ دلار در رده نخست قرار گیرد.

نقل قول های معروف از امیر واحدی

امیر واحدی

از وی جملات و نقل قول هایی میان سایر پوکربازان به شهرت رسیده است که مشهورترین آن ها جمله وی در همین سری از مسابقات می باشد، جایی که عنوان می دارد:

“In order to live, you must be willing to die.”

“برای زندگی کردن، باید حاضر باشید بمیرید”

کارنامه امیر واحدی در دوران فعالیت

حاصل دوران بازی وی در تورنمنت های لایو مبلغی حدود سه میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار آمریکاست که این رقم او را در میان سایر پوکربازان موفق ایرانی قرار می دهد.

همچنین یکی از موارد برجسته درباره او زمانی بود که بطور شخصی به بازیگر مشهور سینمای هالیوود، بن افلک، آموزش پوکر می داد، لازم به اشاره است که بن افلک در سال ۲۰۰۴ در یک دوره مسابقه پوکر شرکت کرد و مبلغ ۳۵۶ هزار دلار نیز بدست آورد.

امیر واحدی و گذشته خاموش

آنطور که به نظر می آید واحدی علاقه چندانی به صحبت درباره گذشته اش در ایران نداشت و ترجیح وی بر این بود که درباره زندگی اش در آمریکا و اینکه چگونه پوکر بازی کردن تاثیر مثبتی بر روی زندگی اش داشته است به گفتگو بپردازد.

نهایتا امیر واحدی در سال ۱۳۸۸ و در سن ۴۸ سالگی به دلیل آنچه عوارض دیابت اعلام شده است درگذشت.

پس از مرگ وی بسیاری از پوکربازان از وی به نیکی یاد کردند و رفتار وی را به دور از غرور و همراه با تاثیر مثبت بر سایرین دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *