فیلم های سینمایی اعداد شانس به دلیل پرداختن به روایتی برگرفته از داستان واقعی تقلب در لاتاری در میان سایر آثار با موضوع بخت آزمایی از جایگاهی ویژه برخوردار است.

تماشای فیلم سینمایی با موضوع لاتاری ما را با دنیای این نوع از شرط بندی که در بسیاری از نقاط مختلف دنیا طرفداران پر و پا قرصی دارد آشنا خواهد کرد. البته داستان فیلم سینمایی فیلم اعداد شانس “Lucky Numbers” از جنبه دیگری نیز حائز اهمیت است، زیرا ماجرای آن در حقیقت روایتگر حوادثی واقعی است.

نکاتی درباره ماجرای فیلم سینمایی اعداد شانس: موضوع تقلب در لاتاری

فیلم سینمایی اعداد شانس با موضوع لاتاری
فیلم سینمایی اعداد شانس با موضوع لاتاری

علاقمندان به خرید بلیت قرعه کشی بخت آزمایی ممکن است روزها برای محاسبه شماره شانس بلیط خود وقت صرف کنند و به این منظور حتی به انواع جادو و کارهای عجیب نیز دست بزنند، بنابراین عجیب نخواهد بود که در این میان عده ای حتی به راه حل تقلب در لاتاری بیاندیشند!

داستان فیلم اعداد شانس برگرفته از رخدادهای مربوط به تقلب گسترده در لاتاری سال ۱۹۸۰ در پنسیلوانیا آمریکاست.

در وقایع کلاهبرداری در لاتاری سال ۱۹۸۰ که از آن به عنوان شش های سه تایی ثابت “Triple Six Fix” نیز یاد میشود برخی از عوامل برگزارکننده لاتاری با استفاده از روش هایی مانند استفاده از توپ های قرعه کشی با وزن متفاوت تلاش کردند که نتیجه اعداد بخت آزمایی را دستکار کنند.

اگرچه این عملیات و نقشه کلاهبرداری موفق عمل کرد ولی در ادامه به دلیل نامعمول بودن نتایج شک مسئولین نظارتی را برانگیخت و در نهایت در پی تحقیقات و بازرسی موضوع تقلب در لاتاری افشا گردید.

این نقشه و عملیات تقلب در لاتاری که بصورت گروهی از متخلفان به اجرا درآمد به عنوان یکی از مهمترین کلاهبرداری های سازمان یافته در تاریخ لاتاری ایالات متحده آمریکا میباشد که موجب تغییرات بسیاری در قوانین نظارتی و اجرایی در قرعه کشی لاتاری گردید

فیلم سینمایی اعداد شانس

این اثر به کارگردانی نورا افرون “Nora Ephron” کارگردان آمریکایی تهیه شده است و در آن بازیگرانی مانند جان تراولتا “John Travolta” در کنار لیسا کودرو “Lisa Kudrow” به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی اعداد شانس در سال ۲۰۰۰ تهیه شده و البته با وجود بودجه ۶۳ میلیون دلاری و همچنین دریافت نقدهای مثبت در کنار جایزه تمشک طلایی برای جان تراولتا، در فروش چندان موفق نبود و تنها ۱۰ میلیون دلار فروش کرد.

فیلم سینمایی اعداد شانس نوعی کمدی سیاه را به نمایش میگذارد.

فیلم سینمایی اعداد شانس
فیلم سینمایی اعداد شانس روایتگر داستان واقعی کلاهبرداری در لاتاری سال 1980 میباشد
فیلم سینمایی اعداد شانس روایتگر داستان واقعی کلاهبرداری در لاتاری سال ۱۹۸۰ میباشد

ماجرای فیلم شخصیت یک مجری برنامه هواشناسی را به نمایش میگذارد که با اجراهای متفاوت خود به یک سلبریتی شناخته شده تبدیل شده و به محبوبیت زیادی در میان مردم دست یافته است. در ادامه این مجری هواشناسی که نقش آن را جان تراولتا بازی میکند و با مشکلات مالی مواجه است پیشنهادی برای شرکت در یک تقلب سازمان یافته برای کلاهبرداری در لاتاری دریافت میکند و بدین ترتیب مسیر داستان شکل میگیرد.

در طول داستان تلاش شده تا وابستگی به نقاط اتصال وقایع حقیقی جریان کلاهبرداری لاتاری پنسیلوانیا سال ۱۹۸۰ حفظ شود، در عین حال نگاه طنز بر جریان زندگی شخصیت اصلی داستان با دنیای پیرامون خود ترکیبی سرگرم کننده را بوجود آورده است.

ویدئو تریلر فیلم سینمایی اعداد شانس

در ادامه و در این قسمت میتوانید ویدئو تریلر فیلم سینمایی اعداد شانس را مشاهده کنید:

ویدئو تریلر فیلم سینمایی اعداد شانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *