فیل هلموث (.Phillip Jerome Hellmuth Jr) پوکرباز حرفه ای آمریکایی چهره مشهور دنیای پوکر است که در طول دوران فعالیت خود توانسته کارنامه موفقی به ثبت برساند.

وی تاکنون موفق شده با کسب ۱۶ دستبند WSOP یک رکورد بی همتا از خود بر جای بگذارد. فیل هلموث “Phil Hellmuth” بدون شک از موفق ترین و برترین پوکربازان در تاریخ مسابقات پوکر است.

بیوگرافی فیل هلموث

پوکرباز آمریکایی فیل هلموث، متولد ۱۶ جولای ۱۹۶۴ در شهر مدیسن پایتخت ویسکانسین است. وی همچنین دوران مدرسه را در همان شهر مدیسن گذراند، دورانی که او نوجوانی دردسرساز بود. فیل هلموث حتی نسبت به دوستان خود نمرات خوبی نیز نداشت و خانواده اش به دلیل این موضوع وی را تحت فشار قرار میدادند. فیل هلموث در اینباره میگوید:

در آن زمان جوجه اردک زشت خانواده بودم.

فیل هلموث

پس از دوران مدرسه او برای تحصیل به دانشگاه ویسکانسین – مدیسن نقل مکان کرد، البته پس از مدتی دست از تحصیل کشید تا بتواند به یک پوکرباز حرفه ای و تمام وقت تبدیل شود.

فیل هلموث از شناخته شده ترین پوکربازان آمریکایی است
فیل هلموث از شناخته شده ترین پوکربازان آمریکایی است

فیل هلموث شخصیتی رقابتی دارد و در مسابقات بسیار هیجان زده میباشد، این ویژگی خاص در کنار طبع تندخویی وی باعث شده تا به او لقب “Poker Brat” به معنی پسر بد اخلاق پوکر را بدهند. شکل گیری شخصیت فیل هلموث آنچنان که خود او توضیح میدهد مربوط به دوران کودکی اش میباشد، وی به عنوان فرزند ارشد در بین ۵ فرزند خانواده همواره برای برنده بودن و اثبات برتری اش تحت فشار بوده است.

زندگینامه شخصی فیل هلموث

فیل هلموث از سال ۱۹۹۲ به همراه همسرش کاترین سنبورن “Katherine Sanborn” که یک روانپزشک در دانشگاه استنفورد است و دو پسرشان به نام های فیلیپ و نیکلاس در پالو آلتو واقع در کالیفرنیا زندگی میکنند.

فیل هلموث ازدواج نموده است و اینکه تاکنون به همسر خود خیانت نکرده را از افتخاراتش میداند
فیل هلموث ازدواج نموده است و اینکه تاکنون به همسر خود خیانت نکرده را از افتخاراتش میداند

وی همسرش را در دوران دانشگاه ملاقات کرد و در سال ۱۹۸۹ پس از اینکه نخستین دستبند طلای مسابقات جهانی پوکر “WSOP” را بدست آورد از وی تقاضای ازدواج کرد. فیل هلموث حتی پسرانش را برای پوکربازی تشویق میکند، یکی از پسران او به نام فیلیپ هم اکنون در دنیای پوکر حرفه ای به رقابت میپردازد.

آغاز آشنایی فیل هلموث با پوکر حرفه ای

فیل هلموث گرچه در ابتدا و طی دوران دانشگاه چندان علاقه ای به پوکر نشان نمیداد ولی با پیروزی هایی که در مسابقه های نقدی یا همان کش گیم (Cash Game) بدست می آورد به مرور به پوکربازی علاقمند شد.

فیل هلموث امروزه به عنوان یک پوکرباز حرفه ای بسیاری اوقات در مجموعه هتل و کازینو آریا واقع در لاس وگاس اقامت دارد

در سال ۱۹۸۹ فیل هلموث با ۲۴ سال سن جوانترین پوکربازی بود که توانسته بود در رویداد اصلی مسابقات جهانی پوکر به موفقیت دست یابد. او توانست جانی چان “Johnny Chan” را که قهرمان ۲ دوره این مسابقات بود شکست دهد و اولین موفقیت مهم خود را به ثبت برساند.

کارنامه فیل هلموث در دنیای پوکر حرفه ای

فیل هلموث از پرافتخارترین پوکربازان مشهور است، نام وی در سال ۲۰۰۷ در تالار مشاهیر پوکر به ثبت رسیده است.

فیل هلموث رکورددار تعداد دستبند بدست آمده در مسابقات پوکر WSOP میباشد
فیل هلموث رکورددار تعداد دستبند بدست آمده در مسابقات پوکر WSOP میباشد
  • هلموث در سال ۱۹۹۳ موفق شد ۳ دستبند را از میان ۲۱ دستبند موجود در مسابقات پوکر تگزاس هولدم برنده شود.
  • فیل هلموث تا پایان ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با جمع مبلغ بیش از ۱۵ میلیون دلار که از WSOP بدست آورده از نظر میزان پول کسب شده در رده چهارم تاریخ مسابقات جهانی پوکر قرار دارد. همچنین از این نظر در مسابقات کش گیم وی در رتبه پنجم قرار گرفته است.
  • او ۸ بار در رویداد اصلی مسابقات پوکر کش گیم حضور داشته که این یکی دیگر از رکوردهای وی محسوب می گردد.
  • در مجموع فیل هلموث توانسته تاکنون ۱۶ دستبند از سری مسابقات WSOP را جمع آوری کند که این وی را در این زمینه رکورددار مینماید.
  • فیل هلموث طی مسابقات ملی پوکر هدز آپ که در سال ۲۰۰۵ برگزار گردید توانست با قهرمانی مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه تورنمنت را بدست بیاورد.

فعالیت ها و افتخارات فیل هلموث در خارج از دنیای پوکر

فیل هلموث علاوه بر افتخاراتی که در دنیای مسابقات جهانی پوکر بدست آورده فعالیت های مثبت دیگری نیز داشته است که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عنوان فعالیت
نویسندگی، تهیه و انتشار کتاب های مختلف در زمینه آموزش حرفه ای پوکر
شرکت در برنامه های ورزشی در شبکه های ESPN و GSN
شرکت و راه اندازی کمپین های خیریه گوناگون برای جمع آوری کمک های مردمی
جدول فعالیت ها و افتخارات فیل هلموث در خارج از دنیای پوکر

رتبه فیل هلموث در میان پوکربازان

موضوعرتبه بندی
مجموع کل مبلغ درآمد فیل هلموث از پوکربازی چقدر است؟مبلغ ۲۴,۱۱۷,۳۳۳ دلار
رتبه فیل هلموث در مقایسه با سایر پوکربازان از نظر مجموع درآمد چیست؟رتبه ۲۱
بیشترین پول بدست آمده توسط فیل هلموث در یک تورنمنت پوکر چقدر است؟مبلغ ۲,۶۴۵,۳۳۳ دلار
فیل هلموث در میان پوکربازان آمریکایی از نظر درآمد در چه رتبه ای است؟رتبه ۱۴
رتبه محبوبیت فیل هلموث چقدر است؟رتبه ۴
رتبه های فیل هلموث در میان پوکربازان

ماجرای فیل هلموث و سایت پوکر کلاهبردار

مانند بسیاری دیگر از پوکربازان مشهور فیل هلموث نیز طی دورانی سفیر تبلیغاتی یک سایت پوکر به نام Ultimate Bet بود. بعدها در سال ۲۰۱۱ انتشار برخی نوارهای صوتی از کارمندان سابق این سایت پوکر که کلاهبرداری و سرقت بیش از ۵۰ میلیون دلار از پول بازیکنان را آشکار میساخت موجب واکنش های بسیاری گردید.

فیل هلموث برای مدتی سفیر تبلیغاتی سایت پوکر Ultimate Bet بود و این موضوع حواشی بسیاری برای وی به همراه داشت
فیل هلموث برای مدتی سفیر تبلیغاتی سایت پوکر Ultimate Bet بود و این موضوع حواشی بسیاری برای وی به همراه داشت

مدارک بدست آمده نشان میداد که این سایت پوکر آنلاین از طریق یک نرم افزار و در حالت God Mode به تمامی ورق های پوکربازان در طول بازی دسترسی داشته است و از این طریق به کلاهبرداری و سرقت پول بازیکن ها میپرداخته است.

البته در مدارک منتشر شده مشخص گردید که فیل هلموث از این جریان بی اطلاع بوده و حتی طی فایل صوتی بدست آمده مسئولان سایت تلاش داشته اند تا موضوع را از او مخفی سازند.

عصبانیت های فیل هلموث در مسابقه های پوکر

فیل هلموث که نام پسر بداخلاق پوکر را نیز یدک میکشد بارها با رفتارهای تند خود موجب آزار و اذیت دیگران و حتی ناکامی خود شده است.

در ویدئو زیر بخشی از عصبانی یا به اصطلاح تیلت (Tilt) شدن های فیل هلموث را مشاهده می کنید:

فیلمی از لحظات عصبانی شدن فیل هلموث در مسابقه های پوکر

شاید بتوان گفت در دنیای پوکر کسی از زخم زبان ها و رفتارهای تند فیل هلموث در امان نمانده است! البته او بارها به دلیل همین برخوردهایش توسط داوران برگزاری مسابقات جریمه نیز شده است.

فیل هلموث و مسابقات مهم پوکر هدز آپ

در ویدئو زیر ۵ دست برتر مسابقه پوکر هدز آپ میان فیل هلموث و آنتونیو اسفندیاری را مشاهده می کنید، دیداری البته کم حاشیه که نهایتا با پیروزی هلموث به پایان رسید:

فیلم برگزیده مسابقه پوکر میان فیل هلموث و آنتونیو اسفندیاری

در تازه ترین حواشی و رویدادها اظهار نظر فیل هلموث درباره دنیل نگرانو موجب ایجاد نارضایتی و در نهایت دعوت از وی به مسابقه پوکر هدز آپ شده است.

سایت و حساب کاربری فیل هلموث در شبکه های اجتماعی

فیل هلموث دارای یک سایت آموزشی پوکر است که در آدرس https://pokerbrat.com قرار دارد و از طریق آن میتوان به ویدئوهایی که او از بازی هایش منتشر میکند دسترسی پیدا کرد. همچنین انواع کتاب های آموزشی وی به همراه کلاه، تی شرت و لوازم شخصی سازی شده برای طرفداران فیل هلموث در این سایت قرار دارد.

حساب های شخصی فیل هلموث در شبکه های اجتماعی عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *