بازی پوکر به عنوان یک سرگرمی توانسته است تاثیرات عمیقی بر وجه های گوناگون زندگی انسان بگذارد که این موضوع از دید هنرمندان نیز پنهان نمانده است کما اینکه آثار هنری متفاوتی با مضمون بازی پوکر خلق نموده اند.

درباره Cassius Marcellus Coolidge

نقاشی سگ های پوکرباز
مجموعه نقاشی سگ های پوکرباز

آثار هنرمند آمریکایی Cassius Marcellus Coolidge درباره سگ هایی که مشغول بازی پوکر هستند امروزه از جمله مجموع آثار مشهور می باشند، این هنرمند که آثار خود متعلق به قرن نوزدم میلادی را با نام مستعار Cash و یا Kash امضا نموده که البته گاهی نیز برای بخشیدن جنبه طنز به این موضوع از املای متفاوت نام خود بصورت Kash Koolidge استفاده کرده است.

وی که متولد نیویورک بود بیشتر توانایی خود در نقاشی را بصورت خودآموزی و تمرین بدست آورد و کمتر دوره ای را بصورت حرفه ای به پایان رسانید.

او پس از اینکه در سال ۱۸۶۰ از خانواده خود جدا شد شغل های متفاوتی را تجربه نمود بطوریکه طی سال های ۱۸۶۸ تا ۱۸۷۲ به مشاغلی چون داروسازی و نقاشی علائم پرداخت..

فعالیت های Cassius Marcellus Coolidge

نقاشی سگ های پوکرباز
مجموعه نقاشی سگ های پوکرباز

وی همچنین به تاسیس بانک و روزنامه نیز اقدام نمود ولی نهایتا وقتی از شهر Antwerp واقع در نیویورک به شهر دیگری در همان ایالت به نام Rochester نقل مکان کرد شروع به کار بر روی مجموعه نقاشی هایی سگ هایی نمود که به جای انسان ها در حال بازی پوکر بودند.

نهایتا نتیجه کار کاسیوس مجموعه نقاشی های Dogs Playing Poker که یک سری ۱۶ گانه از تصاویر سگ هایی است که به دور میزهای پوکر مشغول به بازی می باشند شد (گرچه تمامی نقاشی های این مجموعه سگ ها را در حال انجام بازی پوکر نشان نمی دهد و تعداد ۹ نقاشی از این مجموعه این موضوع را به نمایش می گذارند) که به مرور شهرت بسیاری یافتند.

مجموعه نقاشی های سگ ها در حال بازی پوکر

این مجموعه نقاشی ها که مالکیت آن در اختیار یک شرکت نشر به نام Brown & Bigelow است در ابتدا به منظور بکارگیری در تبلیغات سیگار در نظر گرفته شده بود. در هر یک از نقاشی های این مجموعه نژادهای مختلفی از سگ ها به تصویر کشیده شده اند که در حال بازی پوکر و کشیدن سیگار هستند.

بازتاب در جامعه هنری و عامه

این مجموعه نقاشی ها در آثار تلویزیونی و سینمایی بسیاری نیز مورد اشاره قرار گرفته اند که از جمله آنها برنامه تلویزیونی Cheers یا فیلم The Accountant و یا حتی مجموعه Rick and Morty می باشند که در آن و در اپیزود Lawnmower Dog به این نقاشی ها اشاره می گردد.

این هنرمند آمریکایی که علی رغم شهرت آثارش خود کمتر شناخته شده است به عنوان یکی از پیشروان نقاشی های پس زمینه کمیک می باشد.

در پایان ارائه این توضیح لازم است که به دلیل تعداد زیاد این آثار از قرار دادن آنها در این نوشته در مجله لیلاج معذوریم و پیشنهاد می شود با استفاده از نام آثار استفاده از موتورهای جستجو به یافتن آنها بپردازید.

لیست مجموعه نقاشی سگ های پوکرباز

در ادامه لیست عناوین نقاشی های این مجموعه جهت استفاده علاقمندان به شرح ذیل می باشد:

A Bachelor’s Dog – reading the mail *
A Bold Bluff – poker (originally titled Judge St. Bernard Stands Pat on Nothing) *
Breach of Promise Suit – testifying in court *
A Friend in Need (1903) – poker, cheating *
His Station and Four Aces (1903) – poker *
New Year’s Eve in Dogville – ballroom dancing *
One to Tie Two to Win – baseball *
Pinched with Four Aces – poker, illegal gambling *
Poker Sympathy – poker *
Post Mortem – poker, camaraderie *
The Reunion – smoking and drinking, camaraderie *
Riding the Goat – Masonic initiation *
Sitting up with a Sick Friend (1905) – poker, gender relations *
Stranger in Camp – poker, camping *
Ten Miles to a Garage – travel, car trouble, teamwork *
(A Waterloo (1906) – poker (originally titled Judge St. Bernard Wins on a Bluff) (1906 *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *