وانگ شوانگ (Wang Shuang) ورزشکار زن، فوتبالیست موفق و پدیده فوتبال زنان چین است که پیشرفت سریع او مورد توجه رسانه ها و کارشناسان ورزشی قرار گرفته است.

ورزش زنان حتی اگر در جذب طرفدار مانند ورزشهای مردان موفق نبوده باشد با اینحال توانسته در بسیاری از رشته های ورزشی جایگاه ویژه ای بدست بیاورد. ورزشکاران زن در رشته های ورزشی بسیاری مشغول رقابت هستند و رقابت های ورزشی زنان بطور منظم در رشته های گوناگون برگزار میشود.

فوتبال، به عنوان پرطرفدارترین ورزش حال حاضر در دنیا در میان رشته های ورزشی زنان نیز به خوبی جایگاه خود را بدست آورده است بطوریکه مسابقه های فوتبال زنان در سطح باشگاهی و ملی در سرتاسر دنیا در حال برگزاریست. حتی علاقمندان به شرط بندی و پیش بینی ورزشی در رشته های گوناگون ورزش زنان نیز کم نیستند.

زندگینامه وانگ شوانگ ستاره ورزش چین

وانگ شوانگ “Wang Shuang” متولد ۲۳ ژانویه سال ۱۹۹۵ درکشور چین است. او که دوران کودکی مشقت باری را پشت سر گذاشته از والدین خود جدا شده است، در حقیقت دایی و عمه وانگ شوانگ وی را نزد خود نگاه داشته و بزرگ کرده اند.

وانگ شوانگ ورزشکار زن و بازیکن فوتبال زنان
وانگ شوانگ ورزشکار زن و بازیکن فوتبال زنان

وانگ شوانگ طی یک مصاحبه خبری ورزشی در حالیکه براحتی و بطور شفاف گذشته سخت خود را توضیح میداد گفت که در طول این سالها از نوعی سندرم خودویرانگری “Impostor Syndrome” رنج میبرده است.

افراد مبتلا به این پدیده روانی که قشر عظیمی از زنان را شامل میشود نمیتوانند موفقیت های خود را آنگونه که لیاقت آن را دارند بپذیرند، غالب افراد مبتلا به این سندرم احساس میکنند که موفق بودن آنها در نتیجه شانس و یا تحت تاثیر عوامل خارجی رقم خورده است. شخصی که به پدیده سندرم خودویرانگری مبتلاست ممکن است خود را فریبکار بداند و یا حتی موفقیت هایش نوعی فریب دیگران ارزیابی کند.

  • در ویدئو زیر میتوانید یکی از سریعترین گل های بثمر رسیده توسط این فوتبالیست زن مشهور اهل کشور چین در رقابت های باشگاهی فوتبال زنان را مشاهده کنید:
گل به ثمر رسیده توسط وانگ شوانگ، فوتبالیست زن چینی

یکی دیگر از مهمترین وقایع زندگی وانگ شوانگ مربوط به ویروس کووید-۱۹ میباشد، در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که وانگ شوانگ به همراه ۳ ملی پوش دیگر تیم فوتبال چین به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این موضوع تا مدتی این فوتبالیست زن را از حضور در مسابقات به دور نگاه داشت.

همچنین شاید بتوان گفت اوج درخشش ورزشی این ورزشکار زن در رشته فوتبال انتخاب وی به عنوان بهترین بازیکن زن فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۸ بود، جایزه ای که نام وی را در سطح ۱ مسابقات فوتبال جهان بر سر زبان ها انداخت.

وانگ شوانگ بهترین بازیکن سال 2018 فوتبال آسیا
وانگ شوانگ بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ فوتبال آسیا

موفقیت وانگ شوانگ حتی نظر برخی بازیکنان فوتبال حرفه ای مردان را نیز به خود جلب کرد و او به دلیل تکنیک و دریبل های حیرت آورش مورد تحسین ژاوی هرناندز نیز قرار گرفت.

وانگ شوانگ فوتبالیست زن چینی در لیگ های باشگاهی

وانگ شوانگ ورزشکار رشته ورزشی فوتبال زنان
وانگ شوانگ ورزشکار رشته ورزشی فوتبال زنان

آغازی بزرگ برای وانگ شوانگ در رشته فوتبال باشگاهی را میتوان مربوط به سال ۲۰۱۳ دانست، جاییکه وی طی قراردادی با باشگاه دایجئون اسپورتزوتو “Daejeon Sportstoto” به لیگ فوتبال زنان کره جنوبی “WK-League” پیوست. وانگ شوانگ در اولین فصل حضور خود در این تیم فوتبال به همراه این باشگاه به فینال مسابقات فوتبال زنان کره جنوبی “Korean Women’s FA Cup” رسید و حتی با به ثمر رساندن ۶ گل در طول ۵ بازی که در آن شرکت داشت به عنوان با ارزش ترین فوتبالیست این رقابت ها برگزیده شد.

در ادامه و در سال ۲۰۱۹ او به باشگاه فوتبال زنان ووان چدو جیانگدا “Wuhan Chedu Jiangda” در لیگ چین بازگشت و همچنان در این تیم فوتبال مشغول به بازیست.

وانگ شوانگ در ادامه موفقیت هایش به لیگ فوتبال زنان کشور خود در چین بازگشت و قراردادی را با باشگاه فوتبال دالیان گوانجیان “Dalian Quanjian” به امضا رساند. وی سپس در سال ۲۰۱۸ به لیگ فوتبال زنان در فرانسه پیوست و در تیم زنان Division 1 Féminine که مرتبط با باشگاه فوتبال مردان پاریسن ژرمن “Paris Saint-Germain” میباشد حضور یافت.

  • تصویر زیر از صفحه اینستاگرام این فوتبالیست زن چینی مربوط به دوران حضور او در باشگاه فوتبال زنان پاریسن ژرمن میباشد:

وانگ شوانگ فوتبالیست زن چینی در عرصه جهانی

آغاز موفقیت های وانگ شوانگ به دوران نوجوانی وی در زمانی که وی کمتر از ۱۷ سال داشت بازمیگردد. این فوتبالیست زن موفق در ۱۲ سالگی در تیم ملی فوتبال زنان چین که مخصوص فوتبالیست های زیر ۱۷ سال بود حضور داشت و سپس در سال ۲۰۱۲ پس از ۱۷ سالگی به تیم زیر ۲۰ ساله های فوتبال چین پیوست.

پس از این موفقیت از وی برای حضور در تیم ملی فوتبال زنان چین که نماینده فوتبال این کشور در مسابقات بین المللی است دعوت شد. تیم ملی فوتبال زنان چین زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت دارد و با نام خلاصه «تیم چین» یا «تیم ملی» (به چینی: 国家队 یا گوآچادا) شناخته میشود.

  • در ویدئو زیر میتوانید با برخی از تکنیک ها و گل های زده شده این فوتبالیست زن معروف و ستاره فوتبال چین آشنا شوید:
گل های برتر وانگ شوانگ، فوتبالیست زن و ستاره ورزشی اهل کشور چین

وانگ شوانگ در سال ۲۰۱۵ به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی فوتبال زنان شرکت داشت، مسابقاتی که در کشور کانادا میزبان آن بود. در پایان تیم ملی فوتبال زنان چین توانست در جایگاه دوم قرار بگیرد تا به مرحله بعد صعود کند.

امتیازتفاضل گلگل خوردهگل زدهباختمساویبردبازی تیم
۵۱۲۰۲۱۳ کانادا
۴۰۳۳۱۱۱۳ چین
۴۰۲۲۱۱۱۳ هلند
۲۳۲۱۲۰۳ نیوزیلند
نتایج کشور چین در گروه A مسابقات جام جهانی فوتبال زنان

در مرحله بعدی که بصورت حذفی برگزار میشد چین توانست بر تیم کامرون غلبه کند، با اینحال در مقابل تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که در ادامه موفق شد قهرمان این مسابقات شود نتیجه را واگذار کرد.

وانگ شوانگ در ۷ نوامبر سال ۲۰۱۹ تعداد بازیهای ملی خود برای کشورش را به ۱۰۰ مسابقه رساند.

لیلاج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *