در انتخابات برگزار شده میان کمیته انتخاب در منطقه ماکائو که بخشی از چپن محسوب می گردد و از بزرگترین مراکز قمار در دنیا می باشد آقای Ho Iat Seng نامزد مورد حمایت دولت چین به عنوان رهبر اداره کننده جدید انتخاب گردید.

گزارش رویترز

بنا به گزارش Reuters آقای Ho توانست ۳۹۲ رای از ۴۰۰ عضو کمیته ویژه انتخاب مسئول منطقه ماکائو را بدست بیاورد و بنابراین قرار است در پنج سال آینده این سمت را به عهده داشته باشد.

آقای Ho Iat Seng که عضو (در دوره ای رهبر) پیشین مجلس قانونگذاری ماکائو بوده است و از پشتیبانی چین برخوردار است در حالی به این سمت انتخاب گردید که به تازگی نا آرامی ها و اعتراضات بسیاری در هنگ کنگ در حال وقوع است.

تغییرات در ماکائو در پی افزایش دامنه اعتراضات در هنگ کنگ

به نظر می رسد انتخاب آقای Ho با هدف کنترل بیشتر دولت چین بر منطقه ماکائو و جلوگیری از شیوع دامنه اعتراضات هنگ کنگ به این منطقه می باشد.

تظاهرات اخیر در هنگ کنگ در مورد لایحه جدید استرداد می باشد که بر این اساس بنا به درخواست دولت چین مظنونان برای محاکمه باید از هنگ کنگ به چین منتقل شوند، این ترس وجود دارد که چین با این لایحه سعی کند مخالفان سیاسی خود را هدف قرار دهد و به نوعی استقلال قضایی هنگ کنگ نادیده گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *