در پی انتشار تصاویر پرحاشیه، سایت خبری ورزشی ای اس پی ان (ESPN) قرارداد اسپانسری اش با پال پیرس سلبریتی و ستاره بسکتبال ان بی ای (NBA) را لغو کرد.

طی سال های اخیر با رواج سایت های شبکه مجازی و نیز پدیده سلبریتی های محبوب، بسیاری از روش های بازاریابی بر مبنای قراردادهای اسپانسری تبلیغاتی بوجود آمده است. در بسیاری از این استراتژی های بازاریابی سلبریتی شناخته شده و معروف که میتواند یک چهره هنری، ورزشی و یا حتی ستاره اینستاگرامی باشد برای تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات اسپانسر خود وارد همکاری میشود.

همکاری سایت خبری ورزشی و ستاره بسکتبال

پال پیرس “Paul Anthony Pierce” متولد ۱۹۷۷ یک بسکتبالیست حرفه ایست. او که در در دوران ورزشی اش در لیگ بسکتبال آمریکایی ان بی ای (NBA) و به عنوان بازیکن تیم لس آنجلس کلیپرز توپ میزد موفقیت های زیادی را بدست آورده است.

بازیکن مشهور بسکتبال پال پیرس
بازیکن مشهور بسکتبال پال پیرس

پال پیرس در دوران ورزشی خود یک ستاره بسکتبال بوده است که در سال ۱۹۹۸ و در درفت سراسری NBA در جایگاه ۱۰ رده بندی بوستون سلتیکس قرار گرفت. وی همچنین تاکنون ۱۰ بار عنوان بازیکن تمام ستاره (All-Star) در لیگ ان بی ای را بدست آورده است. پال پیرس در پایان فصل رقابت های سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ از دنیای بسکتبال کنار رفت و از ورزش حرفه ای بازنشست شد.

پس از بازنشستگی مانند بسیاری از سایر ورزشکاران و سلبریتی های مشهور وی به فعالیت های جانبی مشغول شد و در این بین با رسانه ورزشی معتبر ESPN وارد همکاری شد. سایت ESPN از بزرگترین خبرگزاری های ورزشی است که بسیاری از رویدادها و مسابقات مهم در رشته های گوناگون از جمله تورنمنت های پوکر را پوشش میدهد، این سایت ورزشی با بسیاری از ورزشکاران و سلبریتی ها قرارداد همکاری و اسپانسری تبلیغاتی دارد.

پال پیرس تاکنون در برنامه های تلویزیونی و ورزشی بسیاری شرکت داشته است
پال پیرس تاکنون در برنامه های تلویزیونی و ورزشی بسیاری شرکت داشته است

حضور پال پیرس در تورنمنت های پوکر اگرچه موفقیت خاصی در این رشته ورزشی برای او به همراه نداشته با اینحال به دلیل شهرتی که وی در بسکتبال کسب کرده مورد توجه قرار گرفته است. این بازیکن بسکتبال مشهور حتی سابقه حضور در مسابقات جهان پوکر WSOP و نیز برخی تورنمنت های پوکراستارز مانند PokerStars Players Championship در سال ۲۰۱۹ را نیز دارد.

  • در ویدئو زیر پال پیرس در یک تورنمنت به نام پوکر پس از تاریکی “Poker After Dark” حضور دارد.
حضور ال پیرس بسکتبالیست مشهور در مسابقه پوکر

انتشار تصاویر حاشیه ساز بسکتبالیست مشهور

بنابراین قرارداد اسپانسری میان سایت خبری ورزشی ESPN و پال پیرس در حقیقت فرصتی برای این رسانه اختصاصی ورزش بوده است تا از محبوبیت پال پیرس برای تبلیغ و جذب مخاطب استفاده نماید.

اکنون انتشار تصاویر جدید و حاشیه ساز از پال پیرس بر روی حساب توییتر شخصی اش که وی را در حال استعمال ماریجوانا، پوکربازی و نیز خوشگذرانی با زنان نشان میدهد موجب شده تا ESPN برای فسخ قرارداد همکاری اش با این بسکتبالیست ۴۳ ساله اقدام کند. انتشار تصاویر این بسکتبالیست مشهور که در توییت زیر قابل مشاهده است واکنش بسیاری را برانگیخت و بسیاری آن را مغایر با روح ورزش دانستند…

توویت پال پیرش در حال استعمال ماریجوانا و خوشگذرانی با زنان
بازیکن مشهور بسکتبال پال پیرس در حال مصرف ماریجوانا
بازیکن مشهور بسکتبال پال پیرس در حال مصرف ماریجوانا

در میان تصاویر منتشر شده در حساب شخصی او وی در حال مصرف ماریجوانا دیده میشود که این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در پی همین حاشیه ها که پس از انتشار این تصاویر بوجود آمد سایت خبری ورزشی ای اس پی ان اعلام کرد که قرارداد اسپانسری و همکاری اش با پال پیرس را لغو میکند.

این لغو همکاری در حالی صورت میگیرد که پال پیرس به عنوان یک بازیکن بسکتبال موفق در سال های اخیر همواره به عنوان مهمان ویژه در برنامه های ESPN’s NBA Countdown و نیز The Jump حضور داشته است.

طی ماه گذشته این بازیکن سابق بسکتبال به عنوان نامزد نهایی ورود به تالار مشاهیر بسکتبال کاندید شده است، و احتمال زیادی وجود دارد که در رای گیری اواخر سال جاری بتواند موفقیت بدست بیاورد.

پال پیرس ۱۹ فصل در مسابقات بسکتبال ان بی ای NBA با پیراهن شماره ۳۴ حضور داشت و در نهایت در حالیکه عضو تیم بوستون سلتیکس بود بازنشست شد.

البته موضوع به همینجا خلاصه نشد و در ادامه برخی به طرفدارای از این بازیکن بسکتبال موفق پرداختند، همچنین اقدام سایت خبری ورزشی ای اس پی ان واکنش ها و انتقادهایی را نیز به دنبال داشت، از جمله آنها میتوان صحبت های پال پیرس با یک شبکه تلویزیونی اشاره کرد:

صحبت های بسکتبالیست مشهور در مصابه تلویزیونی جنجالی

این بازیکن بسکتبال همچنین در واکنش به این اقدام سایت خبری ورزشی ESPN آن را نوعی دخالت در زندگی شخصی اش دانسته و گفته است که در اینصورت ای اس پی ان میبایست از تمامی ورزشکاران انواع تست مصرف مخدر و الکل بگیرد {اشاره به اینکه بسیاری از ورزشکاران دیگر نیز از مخدرهایی مانند ماریجوانا یا انواع نوشیدنی الکلی استفاده میکنند}…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *