در روز جهانی زنان حاشیه ها میان سلبریتی مجازی دن بیلزریان و بازیکن حرفه ای پوکر خانم ونسا کید دوباره بالا گرفت، اینبار جی جی پوکر (GGPoker) آتش بیار معرکه بود!

حتی اگر در مورد بحث های برابری جنسیتی یا خوب و بد بودن قماربازی توافق وجود نداشته باشد با اینحال همچنان میتوان بر توافق سر یک دیدگاه امیدوار بود که:

دوره و زمانه تغییر کرده است!

لیلاج

این یک گزارش، مرور و نگاه بر پایه نوشته منتشر شده در مجله تخصصی cardschat.com است. در ترجمه و استفاده از واژها ساده و مفهوم بودن مورد نظر قرار گرفته است، با اینحال به فراخور موضوع نوشته ای طولانی و شاید به نوعی حتی برای عده ای حوصله سر بر باشد!

البته پیشتر نیز از این دست مقاله ها در سایت منتشر شده است که نمونه آن نوشته “طرفداران برابری جنسیتی به شاه و بی بی رسیدند!” میباشد.

راهنمایی برای درک بهتر این نوشته…

شاید در ابتدا لازم باشد یک راهنمای مختصر درباره بخش های اصلی این ماجرا ارائه شود، به اینصورت که:

  • دن برندون بیلزریان (Dan Brandon Bilzerian‎) سلبریتی مشهوری شبکه های مجازی بخصوص اینستاگرام است که تصاویر و ویدئوهای او همراه با زنان زیبارو و البته سکسی موجب جلب توجه بسیاری در فضای اینترنت گردیده است.
  • ونسا کید (Vanessa Kade) از جمله پوکربازهای زن در سطح حرفه ایست که تاریخچه رقابت های او در سطح بین المللی از سال ۲۰۱۰ به ثبت رسیده است.
  • جی جی پوکر (GGPoker) یکی از سایت های مشهور بازی پوکر آنلاین است.
  • همکاری در فروش (Affiliate marketing) روشی از همکاری بین بازاریاب و شرکت هاست که در نوع آنلاین مورد بحث این نوشته شخص میتواند با استفاده اشتراک گذاری و تبلیغ یک لینک خاص خود، نسبت به جذب بازیکنان برای سایت اقدام کند و از این راه در درآمد شرکت سهیم شود.

بخش اول: سایت پوکربازی آنلاین جی جی پوکر و نان در روغن زدن!

جی جی پوکر تلاش دارد با قرار دادن دن بیلزریان در لیست سفیران تبلیغاتی خود نان در روغن بزند!
جی جی پوکر تلاش دارد با قرار دادن دن بیلزریان در لیست سفیران تبلیغاتی خود نان در روغن بزند!

جی جی پوکر در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که با دن بیلزریان قرارداد همکاری به امضاء رسانیده است و او را در کنار برخی چهره های دیگر به عنوان سفیر (تبلیغاتی) خود معرفی نمود.

جی جی پوکر همچنین در سوی دیگر با ونسا کید در قالب طرح های همکاری در فروش {به قول ویکی پدیا: بازاریابی آشناسازی (Affiliate marketing)!!} برای تبلیغ و جذب بازیکنان پوکر به سایت مشارکت دارد.

همه چیز از یک روز نه چندان معمولی شروع شد! تاریخی که به روز جهانی زنان (International Women’s Day) نامگذاری شده است. این روز گرچه فرصتی برای یادآوری حقوق زنان است ولی به نوعی میتوان گفت اکنون:

روز جهانی زن برای ونسا کید و دن بیلزریان روزی برای تسویه حساب است!

روز جهانی زن

نقطه آغاز این ماجرا به چندی پیش باز میگردد، در واقع مساله از جایی شروع می شود که جی جی پوکر تصمیم گرفت تا اسپانسر دن بیلزریان شود و از این طریق در میان طرفداران وی به تبلیغ و جذب بازیکن بپردازد تا به قول معروف: نانی در روغن زده باشد!

ولی این همکاری به مذاق ونسا کیت خوش نیامد و موجب شد او در حساب شخصی توییتر خود توییت زیر را بر روی خبر جی جی پوکر و علیه این توافق جدید منتشر کند. ونسا کید اسپانسری از دن بیلزریان را با حمایت از رئیس جمهوری که منافع خاصی را برآورده میسازد مقایسه کرد.

توییت انتقادی ونسا کید بر علیه دن بیلزریان

فکر میکنم با روند این قبیل موضوعات آشنا هستید!

دن بیلزریان که به نوعی در زمینه حاشیه های مجازی بصورت حرفه ای مشغول بکار است در واکنش به این توییت و البته با سبکی که از وی انتظار میرفت به ونسا کید پاسخ داد و به او پیشنهاد کرد که بهتر است ساکت باشد چون کسی وی را نمی شناسد. او همچنین از واژه “hoe” برای خطاب کردن ونسا کید استفاده کرد که در بخش های پایانی به آن خواهیم پرداخت…

پاسخ دن بیلزریان به ونسا کید

بخش دوم: موضوع حقیقت از چند دیدگاه متفاوت

بنظر می آید حقیقت در میان جی جی پوکر، دن بیلزریان و ونسا کید گم شده است
بنظر می آید حقیقت در میان جی جی پوکر، دن بیلزریان و ونسا کید گم شده است

البته این برای ونسا کید پایان ماجرا نبود و او به انتقاد از جی جی پوکر ادامه داد، زیرا بنظر وی تصمیم این سایت پوکر برای استخدام مردی که به عقیده او زن ستیز است ناراحت کننده بود.

سرانجام همین حاشیه ها موجب شد تا جی جی پوکر توافقنامه همکاری در فروش با ونسا کید را لغو کند.

ونسا کید که در روز دوشنبه ۸ مارس ۲۰۲۱ مصادف با همان روز جهانی زنان از خبر بسته شدن حساب همکاری در فروش خود در سایت جی جی پوکر مطلع شده بود، روز بعد با نماینده این سایت به نام راشل (Rachel) برای پیگیری علت بسته شدن حسابش تماس مستقیم برقرار کرد و طی این تماس موضوع بطور رسمی نیز به وی ابلاغ گردید.

ونسا کید پیام دریافتی اش از کارمندی به نام راشل به عنوان نماینده جی جی پوکر را منتشر کرد که متن آن خطاب به وی اینگونه آغاز شده است:

من مطمئنم شما انتظار داشتید که زمانی این پیام را دریافت کنید، من میبایست حساب همکاری در فروش شما را ببندم.

راشل – جی جی پوکر

در این پیام دریافتی همچنین توضیح داده شده است که:

بازاریاب ها همانند شرکا هستند و شما به وضوح آن مشارکت را چند ماه قبل فسخ کردید، من به راحتی با بستن حساب آن را نهایی می کنم.

راشل – جی جی پوکر

میتوان گفت بر اساس این بخش های منتشر شده از پیام دریافتی حقیقتا نمیتوان گفت که فرم متن آن بر طبق یک مراوده اداری تهیه شده باشد! بدین معنی که بنظر می آید این شخص و یا مدیران جی جی پوکر (بصورت غیر مستقیم) خواسته اند در این متن به نوعی جواب محکمی هم به انتقادهای ونسا کید داده باشند.

موضوع دیگر این است که متن پاسخ گرچه به شکلی شخصی و موضوعی تهیه شده و از قبل تصمیم گیری شده میباشد ولی در مقابل به نوعی ونسا کید را آغاز کننده پایانی بر ادامه توافقنامه همکاری در فروش میان او و جی جی پوکر میداند.

نماینده جی جی پوکر همچنین در ادامه متن پیام به ونسا کید توضیح میدهد که:

این مایه شرمساری است که شما نمیتوانید همه چیزهایی را که ما در تلاش برای بدست آوردن آن هستیم و همه مردمی که در پشت صحنه بطور خستگی ناپذیر کار می کنند تا جی جی پوکر فوق العاده ای بسازند را ببینید.

ما را زن ستیز خطاب کردن برای همه افرادی که اینجا کار می کنند و بخصوص زنان، کاملا نادرست و توهین آمیز است.

راشل – جی جی پوکر

بسیاری از ما با اینگونه بحث ها آشنا هستیم، پس تعجب بر انگیز نخواهد بود که اضافه کنم: و نماینده جی جی پوکر ادامه داد…

ما از زنان و مردان قوی تشکیل شده ایم، کسانی که که احترام زیادی برای زنان قائلند و برای تک تک ما ارزش قائل هستند.

من هرگز حتی احساس کمتر از برابری نداشته ام.

راشل – جی جی پوکر

و البته در پایان نیز کارمند جی جی پوکر با یک جمع بندی پایانی بر پیچیده بودن متن این پیام افزود و گفت او متاسف است که ونسا کید تصمیم گرفته تا چنین موضعی را انتخاب کند زیرا از کار کردن با او لذت میبرده، وی همچنین اشاره نموده است که:

ما می توانیم دوباره به همکاری با شما نگاهی داشته باشیم.

راشل – جی جی پوکر

در مقابل ونسا کید نیز این پیام های دریافتی را بطور یکجا در توییت زیر منتشر کرد و به قول معروف یک کنایه تمسخر آمیز و ریز هم بر تمام این گفته ها وارد نمود!

ونسا کید همچنین در طی پاسخ هایش به راشل گفت که:

تعدای از دوستانش هستند که در همانجا کار می کنند و به گفته آنها در جی جی پوکر به زنان احترام گذاشته نمی شود. البته ممکن است وضعیت وی (راشل) متفاوت باشد.

ونسا کید

بخش سوم: آیا اسپانسری دن بیلزریان نان در روز جهانی زنان زدن است؟

آیا جی جی پوکر با بستن حساب همکاری در فروش ونسا کید نشان میدهد که نان در روز جهانی زنان زده است؟
آیا جی جی پوکر با بستن حساب همکاری در فروش ونسا کید نشان میدهد که نان در روز جهانی زنان زده است؟

قابل توجه است که ونسا کید پیش از توافق دن بیلزریان و جی جی پوکر آخرین بار در اواخر ماه نوامبر در این سایت بازی کرده بود.

وی مسابقاتش را در کانال توییچ (Twitch) خود بصورت پخش استریم زنده نمایش میداد و از طریق لینک اختصاصی خود به جذب بازیکن می پرداخت تا در نهایت بر اساس سود بدست آمده مبلغی را به عنوان کمیسیون از این سایت پوکر دریافت کند. البته او در توییتر به مخاطبان خود گفته بود که از ۲ سال پیش استفاده از لینک همکاری در فروش را متوقف کرده است و اکنون تنها از درآمدی که طی فعالیت های سابقش رقم خورده استفاده می کند.

در همین رابطه پائول بورک (Paul Burke) از جی جی پوکر نیز یک بیانیه مطبوعاتی عمومی منتشر نمود که در آن اینگونه آمده است:

همه بازاریاب ها با جی جی پوکر در قالب شراکت به توافق میرسند و هدف نهایی هر دو طرف معرفی بازیکنان جدید به این سایت پوکر آنلاین و بهره مندی متقابل از رشد آن است.

در این نمونه بازاریاب ما به مانند آنچه از یک شریک انتظار می رود عمل نمی کند و در واقع بطور فعالانه تلاش و سعی می کند تا به جی جی پوکر ضربه بزند. بدین ترتیب، حفظ رابطه با بازاریاب دیگر امکانپذیر نبود.

پائول بورک

در پایان این ماجرا در حالی همکاری در فروش بین سایت پوکر آنلاین جی جی پوکر و ونسا کید خاتمه یافت که شاید وی (و یا شاید دیگرانی نیز باشند) همواره به یاد داشته باشد که دن بیلزریان در هفته اول آغاز به کارش وی را به کنایه “hoe” خطاب کرد که در واژه به معنی کج بیل است و در اصطلاح عامیانه:

برای مورد خطاب دادن یک زن فاحشه که در امور جنسی بی قید است و از آن برای کسب درآمد استفاده می کند. همچنین در کاربرد اشاره به زنی دارد که توسط دلال زنان (جاکش) بطور مکرر برای بهره کشی مورد استفاده قرار گرفته باشد.

معنی اصطلاح hoe در کاربرد عامیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *