بدون شک رانندگان مسابقات اتومبیلرانی فرمول افرادی جویای هیجان و افتخار هستند، پس جای تعجب ندارد که برخی از آنها حتی به عنوان پوکرباز نیز مشغول به بازی باشند.

مسابقات فرمول یک “F1” یک تورنمنت اتومبیلرانی است که در طول سالها آدرنالین را در خون رانندگان و نیز تماشاگران به جریان در آورده است، خودروهای پیشرفته مسابقه ای که با سرعت دیوانه وار در طول مسیر با یکدیگر به رقابت میپردازند تا شور و هیجان را به اوج خود برسانند. با اینحال اگر این حجم از آدرنالین کافی نباشد چه؟ بنظر می آید این همان پرسشی است که برخی رانندگان فرمول ۱ برای یافتن پاسخ آن به پوکربازی روی می آورند.

در ادامه این نوشته با برخی رانندگان شناخته شده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک “Formula One” آشنا خواهید شد که در پوکربازی نیز دستی بر آتش دارند!

رابرت یوزف کوبیکا

رابرت یوزف کوبیکا راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک
رابرت یوزف کوبیکا راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک

رابرت کوبیکا راننده لهستانی فرمول ۱ اولین شخصی از کشور لهستان است که در رقابت های فرمول یک حاضر شده و با سایر رانندگان مسابقه داده است. رابرت یوزف کوبیکا “Robert Józef Kubica‎” در ابتدا برای تیم رنو “Renault F1 Team” مسابقه میداد… با اینحال بعدها در حالیکه وی در آستانه پیوستن به تیم فراری “Scuderia Ferrari Formula 1” بود دچار یک تصادف شدید و مجروحیت گردید که موجب شد او برای مدتی از مسابقه ها به دور بماند و نیز قراردادش را با این تیم اتومبیلرانی فراری از دست بدهد.

  • در ویدئو زیر فیلم صحنه تصادف خودرو رابرت کوبیکا در جریان مسابقات فرمول یک را مشاهده خواهید نمود:
فیلم تصادف خودرو رابرت کوبیکا در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک

رابرت کوبیکا در دوران مصدومیت برای سرگرمی در بسیاری از تورنمنت های پوکر که البته بیشتر در جمع های خصوصی و در میان سلبریتی ها برگزار میشدند حضور یافت و این برای وی به نوعی تفریح برای گذراندن دوران نقاهت و همچنین کسب هیجان بود. در این میان حتی سرمایه گذار مشهور برنارد چارلز اکلستون “Bernard Charles Ecclestone” یک مسابقه پوکر مخصوص رانندگان فرمول ۱ راه اندازی کرد که در آن رابرت کوبیکا در کنار فرناندو آلونسو “Fernando Alonso” و جانکارلو فیزیکلا “Giancarlo Fisichella” به رقابت پرداختند.

  • در ویدئو زیر میتوانید با بخشی از کارنامه رابرت کوبیکا در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک آشنا خواهید شد:
فیلم مسابقات رابرت کوبیکا در اتومبیلرانی فرمول یک

مایکل شوماخر

مایکل شوماخر راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک
مایکل شوماخر راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک

مایکل شوماخر “Michael Schumacher” با بدست آوردن ۷ عنوان قهرمانی در مسابقات فرمول یک جهان در کنار لوئیز همیلتون دیگر راننده مشهور و قهرمان این رقابت ها از پرافتخارترین رانندگان رقابت های اتوموبیلرانی F1 میباشند. البته موضوع علاقه این راننده افسانه ای و شناخته شده به پوکربازی کاملا آشکار است و این موضوع پنهانی نیست. مایکل شوماخر آلمانی بسیاری از وقت گذرانی هایش در اوغات فراغت خود را در میان جمع های دوستانش با پوکربازی میگذراند و نیز یکی از طرفداران جدی شرکت در تورنمنت های پوکر حرفه ای است که با اهداف خیریه برگزار میگردند.

  • در ویدئو زیر فیلم ۱۰ صحنه برتر رانندگی مایکل شوماخر راننده فرمول یک را مشاهده خواهید کرد:

آنچه درباره سبک زندگی و نیز شخصیت راننده آلمانی فرمول یک مایکل شوماخر میتوان گفت این است که وی پس از آنکه در سال ۲۰۱۳ در اثر حادثه ای در کوه های آلپ به کما رفت و تا سال ۲۰۱۹ برای بازگشت به زندگی عادی خود با مشکل مواجه بود دچار تغییرات شخصیتی بسیاری گردید بطوریکه این موضع موجب شد وی بیشتر قدر لحظات با ارزش زندگی اش را بداند.

مایکل شوماخر که کارنامه درخشانی در هر دو تیم فراری و مرسدس بنز “Mercedes-AMG Petronas Formula One Team” از خود به جای گذاشته و از پرافتخارترین رانندگان مسابقات فرمول ۱ جهان است به وضوح نشان داد که حتی حجم آدرنالین تولید شده در این رقابت ها نیز برای او کافی و قانع کننده نیست!

لوییز همیلتون

لوییز همیلتون راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک
لوییز همیلتون راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک

لوییز کارل دیویدسون همیلتون که نام وی با اضافه شدن لقب افتخاری «سِر» به “Sir Lewis Carl Davidson Hamilton” تبدیل شد و بدین ترتیب نام طولانی اش حتی طولانی تر نیز گردید، از رانندگان مطرح تیم مک لارن “McLAREN FORMULA 1 TEAM” است. او در کنار دیگر راننده پرافتخار مایکل شوماخر، با مجموع ۷ قهرمانی در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک پرافتخارترین رانندگان این رقابت ها هستند.

  • در ویدئو زیر فیلم ۱۰ صحنه برتر رانندگی لوییز همیلتون راننده فرمول یک را مشاهده خواهید کرد:

علاقه لوییز همیلتون تا به پوکربازی تا آنجاست که وی حتی یکبار در رویداد شماره ۷ مسابقات جهانی پوکر “WSOP” که مبلغ بلیط ورودی اش ۱۰,۳۰۰ دلار بود نیز شرکت داشته است. در این تورنمنت که بخشی از آن به صورت آنلاین برگزار میگردید لوییز همیلتون نیز با نام کاربری مشخص بر روی میزهای پوکر به بازی پرداخت که در یکی از این رویارویی ها او در کنار پوکرباز مشهور “Isaac Haxton” بر سر یک میز حضور داشتند، در توییت زیر پوکربازهای حاضر در میز این بازی نشان داده شده اند…

لوییز همیلتون راننده مشهور مسابقات اتومبیلرانی فرمول ۱ در حال پوکربازی بصورت آنلاین

ژائومه آلگرسوآری

ژائومه آلگرسوآری راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک
ژائومه آلگرسوآری راننده مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک

ژائولی آلگرسوآری رانندی اسپانیایی که در دورانی به عنوان جوانترین راننده حاضر در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک سر و صدای زیادی به پا کرده بود نیز از دیگر ورزشکاران علاقمند به پوکربازی است. او که در موتورسواری نیز تبحر و توانایی بالایی دارد متولد شهر بارسلون در کشور اسپانیا است.

  • در ویدئوی زیر فیلم برگزیده ای از رقابت ژائولی آلگرسوآری در مسابقات فرمول یک را ملاحظه خواهید کرد:

ژائومه آلگرسوآری “Jaime Víctor Alguersuari Escudero‎” در سن ۲۵ سالگی از رقابت های اتومبیلرانی فرمول ۱ کناره گیری کرد ولی او هنوز هم در دنیای پوکر مشغول به بازی است…. او سابقه حضور در تیم های مسابقه ای از قبیل “Scuderia Toro Rosso” را دارد، وی در سال ۲۰۱۰ با اسپانسری تبلیغاتی سایت پوکر آنلاین پارتی پوکرPartyPoker” در یکسری از رقابت های پوکر لایو یا همان زنده نیز حضور یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *