هنر فیلم سازی به نوعی توانایی در به تصویر کشیدن رویاهای بیننده در قالب فیلم ها و سریال ها می باشد و البته که برنده شدن در لاتاری و بدست آوردن مبالغ وسوسه انگیز می تواند از آرزوهای هر کسی باشد، در این مطلب به معرفی ۳ فیلم سینمایی با محوریت موضوع لاتاری می پردازیم.

فیلم (It Could Happen to You (1994

خلاصه داستان فیلم بدینصورت است که روزی یک پلیس وظیفه شناس که در فیلم چارلی لانگ نام دارد و نقش آن را نیکلاس کیج بازی می کند، به پیشخدمت یک بار قول می دهد که در عوض پرداخت انعام در صورتی که بلیط لاتاری اش برنده شد نیمی از مبلغ را به وی انعام دهد.

فردای آنروز بلیط چارلی برنده ی چهار میلیون دلار می شود، آنطور که پیداست الهام بخش موضوع فیلم یک داستان واقعی در مورد افسر پلیسی به نام Robert Cunningham بوده است که برنده جایزه ۶ میلیون دلاری می گردد و آن را با پیشخدمت یک پیتزافروشی به نام Phyllis Penzo تقسیم می نماید.

جالب است بدانید یک داستان مرتبط نیز اخیرا در ایالت میزوری آمریکا اتفاق افتاد که در مطلب بلیط لاتاری هدیه شده توسط مشتری متصدی بار را برنده ۵۰ هزار دلار کرد! به آن پرداختیم.

فیلم (Finder’s Fee (2001

فیلم با کارگردانی Jeff Probst ساخته شده است و آنطور که پیداست الهام بخش موضوع فیلم اتفاقی تقریبا مشابه است که برای خود کارگردان پیش آمده است، داستان با پیدا شدن یک کیف پول توسط یک مرد آغاز می شود.

او در ابتدا تصمیم می گیرد که صاحب کیف را پیدا کند و آن را به وی برگرداند ولی پس از پیدا شدن صاحب کیف و پی بردن به این موضوع که یک بلیط لاتاری برنده ای به ارزش ۶ میلیون دلار درون آن کیف قرار دارد داستان به شکل دیگری رقم می خورد.

مواجه افراد و بحث هایی که در این بین شکل می گیرد و تاثیری که این اتفاق بر روی روابط این اشخاص می گذارد از نکات جالب توجه در طول داستان فیلم می باشد.

فیلم (Lady from Louisiana (1941

داستان یک وکیل به نام John Reynolds را روایت می کند که برای بررسی تخلفات صورت پذیرفته توسط سندیکا و صنف مربوط به یک لاتاری به شهر نیواورلئان (به انگلیسی New Orleans) سفر می کند و در این میان با دختری به نام Julie Mirbeau آشنا می شود.

این آشنایی موجب علاقه آنها به یکدیگر می گردد در حالی که پس از مدتی این حقیقت که پدر Julie عنوان رئیس برگزارکنندگان این لاتاری را داراست و در ادامه کشته شدن وی باعث شکل گیری روند داستان می گردد.

لحظات خوشی را برای شما آرزومندم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *