قرارداد همکاری دیرینه بین کریس مانی میکر از ستاره های مشهور دنیای پوکر و چهره شناخته شده تورنمنت های حرفه ای با سایت بازی آنلاین پوکر استارز تمدید نشد.

کریس مانی میکر از شناخته شده ترین پوکربازانی است که البته نقش مهمی نیز در شکل گیری پوکر به صورت امروزی داشته است، در این رابطه پیشتر در مجله لیلاج و طی نوشته جداگانه ای به بررسی اصطلاح اثر مانی میکر در پوکر پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

پایانی بر رویای پوکر و آغازی بر دنیای جدید

کریس مانی میکر “Chris Moneymaker” و سایت بازی آنلاین پوکر استارز پس از ۱۷ سال به قرارداد همکاری شان پایان دادند. قرارداد میان او و پوکر استارز به عنوان نماینده یا همان سفیر (Ambassador) بود که طی هفده سال گذشته بطور مداوم تمدید شده بود.

حساب توییتر رسمی پوکر استارز در این رابطه بیانیه ای به همراه یک فیلم منتشر کرده است:

پوکر استارز با انتشار این پست در توییتر به پایان همکاری با کریس مانی میکر اشاره نمود

پس از ۱۷ سال سفیر پوکراستارز بودن، اکنون ما به کریس مانی میکر بدرود می گوییم.

به خاطر همه آنچه برای پوکراستارز، خود بازی پوکر و این حوزه تجاری به انجام رساندی از تو سپاسگذاریم. بدون تو، چه کسی می داند ما همگی امروز کجا بودیم، نمی توانیم بقدر لازم سپاسگذار باشیم.

بدرود، و نه خداحافظ.

پ

پایان اسپانسری کریس مانی میکر در حالی رخ می دهد که پیش از این دنیل نگرانو (Daniel Negreanu) نیز پس از ۱۲ سال از پوکر استارز جدا شد و به GGPoker پیوست.

تغییرات محسوس در دیدگاه بازاریابی پوکر استارز

شاید توقف این قرارداد همکاری تبلیغاتی پوکر استارز با کریس میکر را بتوان با شکل گیری دنیای مجازی مرتبط دانست. پوکر استارز چندی پیش مجددا فوتبالیست مشهور، نیمار جونیور را به عنوان سفیر خود برگزید که علاوه بر شهرت در دنیای ورزش، یک سلبریتی شبکه های اجتماعی نیز می باشد. نیمار جونیورز فوتبالیست مشهور علاوه بر فوتبال به بازی پوکر نیز علاقمند است.

کریس مانی میکر برای سالها با پوکر استارز همکاری تبلیغاتی داشت
کریس مانی میکر برای سالها با پوکر استارز همکاری تبلیغاتی داشت

اما چطور می شود که پوکر استارز ترجیح می دهد تا با یک بازیکن فوتبال که تاکنون حتی در دنیای پوکر موفقیتی بدست نیاورده ادامه دهد و در عوض قراردادش با یکی از اسطوره های پوکر، کریس مانی میکر، را تمدید نکند؟

دامنه مخاطبان آنلاین

گرچه دامنه تجاری پوکر استارز بسیار گسترده است با اینحال همچنان باید آن را یک کسب و کار آنلاین مبتنی بر اینترنت دانست. بر همین اساس، جای تعجب نیست که هدف گذاری اصلی پوکر استارز می بایست بر روی حفظ جایگاهش در دنیای اینترنت باشد.

اکنون اگر کریس مانی میکر و نیمار جونیور را از دیدگاه دامنه مخاطبان آنلاین در کنار یکدیگر قرار بدهیم و از دیدگاه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی به آن بنگریم آنگاه سرمایه گذاری بر روی نیمار بنظر عاقلانه تر می آید، زیرا نیمار در فضای اینترنت یک نوع سلبریتی است.

بطور واضح دامنه مخاطبان و فعالیت در شبکه های اجتماعی به نوعی در این تصمیم گیری های پوکراستارز تاثیرگذار بوده است.

پوکر استارز

سن و سال

باید گفت مخاطبان نیمار جونیور را افراد کم سن و سال تری تشکیل می دهند، طرفدارانی که هر کدام ممکن است به سمت دنیای پوکر کشیده شوند.

در نقطه مقابل کریس مانی میکر یک چهره شناخته شده در دنیای پوکر است که بیشتر طرفداران وی را به دلیل موفقیت هایش در سال ۲۰۰۳ به یاد دارند.

کریس مانی میکر

در این دیدگاه نیز نیمار جونیور دست بالا را دارد و گزینه بهتری برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی سایت پوکر استارز می باشد.

همکاری کریس مانی میکر و سایت پوکر آنلاین آمریکایی

کریس مانی میکر که پس ااز اینکه همکاری طولانی مدت خود با پوکر استارز را به پایان رساند، طی قرارداد اسپانسری به یک سایت پوکر آنلاین اتاق ورق آمریکا (Americas Cardroom) پیوست.

تصویر تبلیغاتی از کریس مانی میکر در حال بازی پوکر بصورت آنلاین
تصویر تبلیغاتی از کریس مانی میکر در حال بازی پوکر بصورت آنلاین

پایان قرارداد کریس مانی میکر و پوکر استارز در حالی رخ داد که بنظر میرسد دیدگاه تیم بازاریابی این سایت پوکر در حال پوست انداختن است. آنها حتی پیشتر قرارداد اسپانسری با دنیل نگرانو را نیز تمدید نکردند و در مقابل اینروزها در حال توافق با سلبریتی اینستاگرام پرطرفدار مانند دن برزیلیان و فوتبالیست مشهور نیمار جونیورز بوده اند.

مانی میکر پس از تمدید نشدن قراردادش با پوکر استارز در مصاحبه ای که با سایت CardChat داشت اعلام کرد: فرصت های جدیدی پیش روی اوست. به نظر میرسد پیوست به Americas Cardroom همان فرصتی است که وی از آن صحبت میکرد.

او در اولین گام از همکاری خود در ویدئو جدیدی برای معرفی تورنمنت The Venom حضور یافت:

کریس مانی میکر و همکاری تبلیغاتی با اتاق ورق آمریکا

چرا ترک کردن پوکر استارز برای کریس مانی میکر خوشایند بود؟

همکاری طولانی مدت با پوکراستارز بطور عملی او را از زندگی عادی خود دور کرده بود، کریس مانی میکر به عنوان سفیر پوکر استارز مجبور بود بسیاری از اوقات در سفر باشد. او می بایست در رویدادهای مهم پوکراستارز که شامل مسابقات بین المللی در نقاط مختلف دنیا و نیز رقابت های داخلی کشور آمریکا در ایالات گوناگون بود حضور می یافت.

کریس مانی میکر اکنون در سایت های پوکر آنلاین به یک سفیر تبلیغاتی مهم تبدیل شده است
کریس مانی میکر اکنون در سایت های پوکر آنلاین به یک سفیر تبلیغاتی مهم تبدیل شده است

همچنین علاوه بر مشکلات سفر، موضوع همه گیری ویروس کرونا نیز بر بار مشکلات همکاری مانی میکر و پوکراستارز افزود. اکنون با قرارداد اسپانسری جدیدی که مانی میکر با این سایت پوکر آنلاین به امضا رسانیده است وی می تواند بخش عمده همکاری خود را در خانه و از طریق اینترنت به انجام برساند که این یک نوع همکاری مناسب برای اوست.

سایت بازی پوکر Americas Cardroom که به اختصار ACR نامیده می شود نیز توانست از این فرصت بوجود آمده بهره خوبی ببرد و با اسپانسری از کریس مانی میکر نام خود را به عنوان یک گزینه جدی در میان سایت های پوکر آنلاین مطرح کند، آنها با انتشار توییت زیر ورود کریس مانی میکر را به جمع تیم خود تبریک گفتند:

پیام تبلیغاتی با همکاری کریس مانی میکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *