پاچینکو (به انگلیسی Pachinko) یک بازی ژاپنی شبیه به Pinball می باشد که در دسته بازی های Arcade قرار می گیرد.

در ژاپن این بازی در قالب دستگاه هایی با نام Pachislots یا Pachislo ارائه می شود که شباهت هایی با دستگاه های اسلات ماشین دارد، مراکزی که این دستگاه ها در آن وجود دارد در اصطلاح Pachinko Parlors نامیده می شوند که امکان قمار بر روی این دستگاه ها را برای بازیکنان فراهم آورده است.

تاریخچه پاچینکو

اولین دستگاه پاچینکو در سال ۱۹۲۰ ساخته شد و در ابتدا یک نوع اسباب بازی برای کودکان بود که Corinth game نام داشت، همچنین اولین Parlor برای علاقمندان این بازی در سال ۱۹۴۸ و در شهر Nagoya افتتاح شد.

در نگاه ابتدایی بازی پاچینکو شباهت بسیاری با بازی Pinball دارد، صفحه نمایش بازی در شکلی قرار گرفته است که بازی در آن در حالت عمودی جریان دارد. جدای از شباهت ها در این بین تفاوت هایی وجود دارد از جمله اینکه در پاچینکو از یک توپ استیل با قطر ۱۱ میلی متر استفاده می شود در حالی که اندازه توپ در بازی Pinball بزرگتر است.

تا سال ۱۹۸۰ دستگاه بازی پاچینکو در اصل یک روند مکانیکی برای انجام بازی ارائه می داد ولی امروزه انواع دستگاه های پاچینکو بصورت الکترونیکی وجود دارد که بدین ترتیب باعث می شود بازی و دستگاه آن شباهت بیشتری با اسلات ماشین ها پیدا کند، نمونه ای از تصاویر دستگاه های مکانیکی (سمت چپ) و الکترونیکی (سمت راست) را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

روش انجام بازی پاچینکو

روش بازی بدین شکل است که ابتدا شما تعدادی توپ را برای انجام بازی کرایه می کنید و آنها را داخل دستگاه قرار می دهید، سپس با استفاده از اهرمی که قابلیت کنترل شدت پرتاب را به شما می دهند اقدام به پرتاب توپ ها به داخل زمین بازی نموده و نهایتا با کلیدهای کنترلی که بر روی دستگاه قرار دارد توپ ها را به سمت جوایز مورد نظرتان هدایت می کنید.

کازینوهای مخصوص پاچینکو

نهایتا از آنجایی که در ژاپن قمار بر روی پول ممنوع می باشد Parlor ها به برندگان بازی همان توپ های بدست آمده از بازی را به عنوان وجه ارائه می دهند که کارکردی مانند ژتون دارد.

البته Parlor ها خود اجازه تعویض این توپ ها با پول نقد را ندارند و بنابراین بازیکن می بایست به مراکزی که معمولا در نزدیکی Parlor ها وجود دارد مراجعه نمایند.

قابل اشاره است که به منظور جلوگیری از بروز مشکل توپ های هر Parlor به شکلی طراحی شده اند که دارای نشان های مشخص و قابل شناسایی می باشد به صورتی که قابل جعل نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *