مهم ترین مسابقه پوکر هدز آپ سالهای اخیر میان دو پوکرباز مشهور، دنیل نگرانو و داگ پولک، پس از حاشیه های بسیار به پایان رسید تا برنده و نتیجه نهایی آن مشخص گردد.

این رقابت جنجالی که با حاشیه های بسیار همراه بود در پایان مجموع ۲۵,۰۰۰ دست بازی با پیروزی داگ پولک بر حریفش دنیل نگرانو، به پایان رسید.

لیلاج

بخش عمده ای از جریان این مسابقه پوکر هدز آپ (Heads Up) در طول برگزاری به دلیل همه گیری ویروس کرونا از طریق اینترنت و بر روی پلتفرم آنلاین سایت مسابقات جهانی پوکر (WSOP) برگزار شد.

دنیل نگرانو آغازی طوفانی، داگ پولک پایانی حساب شده

این مسابقه پوکر در روز اول با آغاز طوفانی دنیل نگرانو (Daniel Negreanu) شروع شد او توانست جلسه اول این رقابت حساس را با پیروزی پشت سر بگذارد. در ادامه ویدئو جلسه اول مسابقه بین این دو پوکرباز را مشاهده خواهید نمود، این ویدئو شامل بخشی از تاریخچه حاشیه های بین این دو پوکرباز نیز میباشد:

جلسه روز اول مسابقه پوکر هدز آپ میان نگرانو و پولک

با اینحال در ادامه این پوکرباز با تجربه که در حال حاضر سفیر GGPoker نیز میباشد نتوانست روند پیروزی اش را حفظ کند و در نهایت پایانی ناامیدکننده را در مقابل داگ پولک که بنظر می آید حساب شده تر بازی می کرد رقم زد، نتیجه ای که شاید کمتر کسی از طرفداران او می توانستند آن را پیش بینی کنند.

دنیل نگرانو که با لقب بچه پوکر (poker kid) نیز از وی یاد می شود پس از پیروزی در روز اول و در ادامه این مسابقه هر چه بیشتر تلاش کرد کمتر به نتیجه رسید!

لیلاج

او در پایان ۱۲,۵۰۰ دست اول بازی در حالی که بازی را به داگ پولک واگذار کرده بود با انتشار یک توییت در حساب کاربری شخصی خود از تصمیمش مبنی بر ادامه بازی خبر داد (لازم به توضیح است که بر اساس توافق میان این دو پوکرباز پس از ۱۲,۵۰۰ دست اول بازنده می تواند شکست را بپذیرد و یا با تقاضای ۱۲,۵۰۰ دست دیگر رقابت را ادامه دهد).

توییت نگرانو مبنی بر درخواست ادامه مسابقه با پولک

نهایتا با تصمیم نگرانو مبنی بر ادامه بازی دور دوم این مسابقه پوکر از تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۱ ادامه یافت.

حاشیه های مسابقه پوکر هدز آپ دنیل نگرانو و داگ پولک

گرچه سابقه حاشیه های میان دنیل نگرانو و داگ پولک بسیار طولانیست ولی این دو پوکرباز رقابت را در روزهای نخست به شکلی صمیمی و در محیطی آرام برگزار کردند، موضوعی که موجب تعجب بسیاری از طرفداران آنها شد. با اینحال دور دوم این رقابت ترکیبی از آشوب و حواشی بسیار بود، در یکسو نگرانو تلاش داشت چیپ لیدری را از پولک پس بگیرد و در سوی دیگر حریف او به شدت مراقب بود بطوریکه کمتر اشتباهی را مرتکب میشد.

مسابقه پوکر هدز آپ دنیل نگرانو و داگ پولک
مسابقه پوکر هدز آپ دنیل نگرانو و داگ پولک

در ادامه نگرانو متحمل یک شکست سخت شد، باختی که او به هیچ عنوان انتظارش را نداشت…

در حقیقت می توان تا حدودی هم با نگرانو موافق بود زیرا تنها در طول یک جلسه بازی، حریفش بارها توانست در مرحل ریور (River) یا ترن (Turn) نتیجه دست را برگرداند. نگرانو در پایان مسابقه این جلسه از بازی طی مصاحبه ای که با GGPoker داشت و در حالی که پریشان و کمی هم عصبانی بنظر می رسید گرچه مستقیما به موضوع نوعی مشکل نرم افزاری یا تقلب در نرم افزار پوکر آنلاین WSOP اشاره نکرد ولی تلویحا صحبت از آن را به میان آورد.

همین موضوع بهانه ای شد برای شروع حاشیه ها، زیرا داگ پولک طی یک ویدئو گفته های نگرانو را به تمسخر گرفت و حتی از او با عنوان “ماهی” یاد کرد… (ماهی عنوانی است که در بازی پوکر به بازیکنان تازه کار می دهند)

داگ پولک به صحبت های دنیل نگرانو درباره وجود ایراد در نرم افزار پوکر آنلاین WSOP واکنش نشان داد

اگر میخواهید بدانید این صحبت های داگ پولک به چه دلیل بوده است میتوانید خلاصه ای از شروع این حاشیه های پیرامون این موضوع را می توانید در ویدئو زیر مرور کنید:

https://youtu.be/43tZFFN8qW8
حاشیه های مسابقه پوکر دنیل نگرانو و داگ پولک

پس از این جرقه اولیه آتش حاشیه های بین نگرانو و پولک شروع به شعله ور شدن کرد و می توان گفت شبکه های مجازی به عرصه جر و بحث میان طرفداران این دو تبدیل شد.

پیشروی دنیل نگرانو و تغییر استراتژی داگ پولک

پس از حواشی بسیار در دیدار بعدی نیز این داگ پولک بود که بر چیپ هایش افزود، او که تا پیش از این با اختلاف ۷۰۵,۰۰۰ دلار پیش بود در ادامه توانست چیپ لیدری خود را تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار افزایش دهد. با اینحال دیری نپایید که نگرانو موفق شد جریان بازی را در دست بگیرد و در جلسه بازی شماره ۳۱ و ۳۲ چیپ های داگ پولک را تا ۵۶۵,۰۰۰ دلار کاهش دهد.

آغاز روند پیروزی دنیل نگرانو حریفش را بشدت تحت فشار روحی قرار داد بطوریکه در ادامه مسابقه داگ پولک با یک استراتژی پوکر جدید به میدان آمد. داگ پولک پی برده بود که اکنون وقت محافظت از جایگاه چیپ لیدری است و بر همین اساس نیاز به یک استراتژی جدید داشت تا افزایش میزان پات (Pot) را کنترل کند و از این طریق شانس نگرانو برای برگرداندن ورق بازی را کاهش دهد.

مسابقه پوکر هدز آپ داگ پولک و دنیل نگرانو
مسابقه پوکر هدز آپ داگ پولک و دنیل نگرانو

بر همین اساس داگ پولک که یک متخصص مسابقه پوکر هدز آپ و نیز یک پوکرباز عمدتا آنلاین است با کمتر درگیر شدن در پات های بزرگ به روش Limping روی آورد. اصطلاح Limping به حالتی اشاره دارد که طی آن پوکرباز در مرحله پیش از فلاپ (Pre-Flop) کمتر ریز (Raise) می دهد تا از این طریق از افزایش مبلغ پات جلوگیری کند.

در مقابل دنیل نگرانو که از تغییر استراتژی حریف خود باخبر شده بود تلاش کرد تا با تمرکز بیشتر بر نتیجه گرفتن در تمامی پات ها اعم از پات های کوچک و بهره بردن از حداکثر زمان قانونی اش برای انجام بازی با این رویکرد جدید پولک به مقابله بپردازد. استراتژی مورد دنیل نگرانو بر مبنای Tanking بود که بطور ساده می توان آن را تاخیر در انجام بازی توضیح داد.

البته این تاخیر نگرانو در بازی حسابی داگ پولک را تحت فشار روحی نیز قرار دارد (که شاید این همان هدف واقعی دنیل نگرانو بود) زیرا از آنجایی که این یک مسابقه پوکر در سطح حرفه ای بود، پوکربازی مثل پولک که غالبا آنلاین بازی می کند و عادت به سریع بازی کردن دارد نمی توانست با این موضوع به راحتی کنار بیاید.

داگ پولک حتی در جلسه ۳۳ این مسابقه وقتی نگرانو ۶۰,۰۰۰ دلار برنده شده بود برای مدتی بیش از ۱۵ دقیقه میز بازی را ترک کرد!

در طول مدن ترک میز داگ پولک او و دنیل نگرانو بار دیگر اختلافاتشان را به دنیای شبکه های مجازی کشاندند، جایی که طرفداران دو آتشه هر دو این پوکربازها منتظر جرقه بودند!

مسابقه پوکر نگرانو و پولک یکی از پرحاشیه ترین مسابقات هدز آپ بود

داگ پولک یک توییت منتشر کرد که طی آن نارضایتی اش از استراتژی جدید پوکر نگرانو گفت، او حتی در جای دیگری گزارشگران مسابقه را به دلیل اینکه به روش نگرانو ایراد وارد نکرده اند مورد سرزنش قرار داد…

توییت داگ پولک در انتقاد از استراتژی پوکر جدید دنیل نگرانو

در مقابل نگرانو نیز یک توییت منتشر ساخت که در آن داگ پولک را برای ترک میز و به تاخیر انداختن بازی سرزنش می کرد، او در این توییت به زمان توقف بازی اشاره کرد:

توییت دنیل نگرانو در انتقاد از ترک میز داگ پولک که منجر به متوقف شدن بازی شد

در پایان اما بنظر میرسد این جنگ روانی به نفع داگ پولک به پایان رسید، او در پایان جلسه توانست تعداد چیپ هایش را مجدد افزایش دهد و به مجموع ۷۰۱,۹۴۸ دلار برساند.

نتیجه پایانی مسابقه پوکر هدز آپ بین داگ پولک و دنیل نگرانو

مسابقه پوکر تگزاس هولدم بدون محدودیت یا همان نو-لیمیت (No-Limit) در قالب هدز آپ میان دنیل نگرانو و داگ پولک، از مهمترین و پرحاشیه ترین رقابت های سالهای اخیر بود که در آن هر دو پوکرباز از سطح رقابتی حرفه ای و بالایی برخوردار بودند.

مسابقه پوکر هدز آپ داگ پولک و دنیل نگرانو
مسابقه پوکر هدز آپ داگ پولک و دنیل نگرانو

داگ پولک متخصص که پوکر هدز آپ و پوکربازی شناخته شده بخصوص در دنیای آنلاین است در پایان این مسابقه و با شکست دنیل نگرانو نشان داد که بدون شک در این نوع مسابقات دست بالا را دارد. در مقابل گرچه نگرانو نتوانست بر حریف خود چیره شود با اینحال ثابت کرد که واهمه ای از رویارویی با پوکربازان دیگر و در انواع مسابقات مختلف ندارد.

داگ پولک در پایان ۱۲,۵۰۰ دست دوم و مجموع ۲۵,۰۰۰ دست توانست با جمع چیپ ۱,۲۰۱,۸۰۷ دلار حریف خود دنیل نگرانو را شکست دهد.

داگ پولک موسس UPSWINGPOKER که یک آموزشگاه و مدرسه پوکر حرفه ای است ثابت کرد که تبحر بالایی در رقابت های پوکر هدز آپ دارد، در پایان اما با تمامی جریانات اتفاق افتاده او بازی نگرانو را علیرغم ضعف هایش بسیار خوب و قوی تعریف کرد. پولک طی چند روز پیش از پایان مسابقه اعلام کرده است که قصد دارد از دنیای پوکر کنار برود و به نوعی بازنشست شود.

در مقابل دنیل نگرانو که ستاره مشهور پوکر لایو است درباره نتیجه نهایی حریفش را شایسته این برتری دانست. نگرانو همچنین اعلام کرد که آماده رویارویی با سایر پوکربازها در مسابقات پوکر هدزآپ می باشد.

ویدئو مسابقه نهایی پوکر هدز آپ دنیل نگرانو و داگ پولک

در پایان می توانید ویدئو مربوط به آخرین جلسه این مسابقه پوکر بین دنیل نگرانو و داگ پولک را مشاهده کنید. فراموش نکنید بسیاری از ویدئوهای دیگر را نیز می توانید در کانال یوتیوب لیلاج بیابید.

ویدئو جلسه آخر مسابقه پوکر نگرانو و پولک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *