پوکربازی از آن دست بازی هاست که در مسابقات آن ارقام سرسام آوری از پول بر سر میزهای پوکر جابجا میشود و به همین دلیل است که برای حرفه ای ها یک منبع درآمد است.

فکر و خیال پولدار شدن در دنیای پوکر همان چیزی است که خواب و خیال را از پوکربازا گرفته است، حال بیایید ماشین زمان را در تورنمنت های پوکر کمی به عقب برگردانیم و نگاهی داشته باشیم به تاریخی ترین جوایزی که پوکربازان در این رقابت ها به دست آورده اند.

پیش از شروع مطالعه اگر علاقمند به یادگیری پوکر هستید میتوانید آموزش پوکر خود را با نوشته های مرتبط منتشر شده در مجله لیلاج آغاز نمایید:

پنج جایزه بزرگ که پوکربازان در مسابقات بدست آورده اند

پیش از شروع، یک توضیح لازم است که در میان انواع رقابت های پوکر، رویداد اصلی مسابقات جهانی پوکر WSOP با ورودی ۱۰,۰۰۰ دلاری توانسته است در طول ۱۰ سال اخیر بالاترین مجموع جایزه رقابت ها را ارائه کند، همچنین جالب توجه است که تاکنون از میان ۱۵ جایزه بزرگ بدست آمده در مسابقات پوکر، ۱۲ جایزه در رقابت های مسابقات جهانی پوکر یا همان Word Series of Poker بدست آمده است.

البته این به این معنی نیست که این مسابقات تنها رقابت های مهم پوکر می باشد و حتی در مسابقات آنلاین پوکر که توسط پوکراستارز میزبانی می شود نیز رکوردهای جالبی برجای گذاشته شده است، به عنوان نمونه:

در رویدارد اصلی مسابقات قهرمانی آنلاین پوکر جهان یا همان WCOOP در سال ۲۰۱۰ که با ورودی ۵۲۰۰ دلار برگزار شد و تعداد ۲,۴۴۳ پوکرباز در آن شرکت کردند مجموع جایزه این مسابقات به ۱۲.۲۲ میلیون دلار رسید که نهایتا در پایان این رقابت ها پوکربازی به نام تایسون مارکز “Tyson Marks” با نام کاربری POTTERPOKER جایزه ۲.۳ میلیون دلاری را بدست آورد.

مارتین جیکوبسن – رویداد اصلی مسابقات جهانی پوکر WSOP سال ۲۰۱۴

ماریتن جیکوبسون - پوکرباز
ماریتن جیکوبسون – پوکرباز

این دوره از رقابت ها در میان ۶,۶۸۳ پوکرباز جریان گرفت و مجموع جایزه شکل گرفته ۶۲.۸ میلیون دلاری بود. در ماه نوامبر ۹ پوکرباز راه یافته به دور نهایی رقابت ها مشخص شدند تا برای جایزه بزرگ به رقابت بپردازند که در پایان یک پوکرباز سوئدی به نام ماریتن جیکوبسون “Martin Jacobson” برنده رقابت شد.

او مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به همراه دستبند قهرمانی این رقابت ها با خود به خانه برد.

ماریتن جیکوبسون – پوکرباز برنده جایزه ۱۰ میلیون دلاری

رتبه دوم را نیز پوکرباز نروژی به نام فیلیکس استفنسن “Felix Stephensen” بدست آورد و توانست مبلغ ۵.۱۵ میلیون دلار را جمع آوری کند.

جیمی گولد – رویداد اصلی مسابقات جهانی پوکر WSOP سال ۲۰۰۶

جیمی گولد – پوکرباز
جیمی گولد – پوکرباز

رویداد اصلی رقابت های WSOP در سال ۲۰۱۶ به عنوان بزرگترین دوره از این مسابقات نیز شناخته می شود، جایی که ۸,۷۷۳ پوکرباز در آن شرکت کردند و مبلغ مجموع جایزه را ۸۲,۵۱۲,۱۶۲ دلار رساندند.

رقابت های روز اول مسابقات به علت تعداد بالای شرکت کنندگان در چهار روز برگزار گردید، در پایان قهرمان جیمی گولد “Jamie Gold” از آمریکا بود که ۱۲ میلیون دلار را کسب کرد.

جیمی گولد – پوکرباز برنده جایزه ۱۲ میلیون دلاری

یک آمریکایی دیگر به نام پائول واسیکا “Paul Wasicka” نیز با ۶.۱ میلیون دلار رتبه دوم را بدست آورد.

در این رقابت ها جیمی گولد از روز چهارم در تعداد چیپ ها از بقیه جلوتر بود و با همین برتری رقبای خود را تا رسیدن به بازی میز نهایی از دور خارج کرد تا نهایتا در بازی میز نهایی با تکنیک هایی که برای کسب اطلاعات از حریف خود بکار برد (Table Talk) توانست پائول واسیکا را نیز مغلوب سازد.

دن کولمن – مسابقات پوکر Big One for One Drop سال ۲۰۱۴

دن کولمن – پوکرباز
دن کولمن – پوکرباز

پوکربازی به نام دن کولمن “Dan Colman” در این مسابقات که مجموع جایزه ۳۷.۳ میلیون دلاری را شامل می شد توانست تقریبا نیمی از آن را بدست بیارود و ۱۵.۳ میلیون دلار را کسب کند.

وی برای کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها ۴۲ رقیب را در رقابت ها از پیش روی برداشت.

دن کولمن – پوکرباز برنده جایزه ۱۵.۳ میلیون دلاری

همچنین در این رقابت ها دنیل نگرانو (Daniel Negreanu) رتبه دوم را بدست آورد و ۸.۲۹ میلیون دلار را بدست آورد.

رقابت فینال این مسابقات نیز به طرز دراماتیکی پایان یافت، جایی که دن کولمن مبلغ سنگینی را از دنیل نگرنو برد و باخت بدی را به وی تحمیل کرد. البته نگرنو با وجود این شکت با مبلغی که بدست آورد مجموع بردهای خود را به ۳۶.۵ میلیون دلار افزایش داد و در بالای لیست All Time Money List قرار گرفت.

جاستین بونومو – تورنمنت پوکر Big One for One Drop سال ۲۰۱۴

جاستین بونومو – پوکرباز
جاستین بونومو – پوکرباز

در رقابت فینال این دوره جاستین بونومو “Justin Bonomo” با غلبه بر فدور هولز “Fedor Holz” و کسب مبلغ ۱۰ میلیون دلار به مقام نخست رسید.

جاستین بونومو در سایت های پوکر آنلاین با نام کاربری ZeeJustin شناخته می شود.

جاستین بونومو – پوکرباز برنده جایزه ۱۰ میلیون دلاری

در این دوره از مسابقات جاستین بونومو علاوه بر به دست آوردن دستبند قهرمانی مسابقات، با کسب این مبلغ توانست رتبه بالای لیست All Time Money List را نیز بدست بیاورد و با مجموع بردهایش که به ۴۳ میلیون دلار رسیده بود از دنیل نگرنو که پیشتر در سال ۲۰۱۴ در صدر این لیست قرار گرفته بود پیشی بگیرد.

آنتونیو اسفندیاری – تورنمنت پوکر Big One for One Drop سال ۲۰۱۲

آنتونیو اسفندیاری – پوکرباز
آنتونیو اسفندیاری – پوکرباز

در این رویداد در سال ۲۰۱۲ که طی آن ۴۸ پوکرباز شناخته شده گردهم آمده بودند و مجموع رقم جایزه آن ۴۲.۶۷ میلیون دلار بود، آنتونیو اسفندیاری (Antonio Esfandiari)، پوکرباز ایرانی-آمریکایی توانست ۱۸.۳۵ میلیون دلار را به دست بیاورد و رکورد بالاترین رقم بدست آمده در رقابت ها پوکر را به نام خود ثبت کند.

آنتونیو اسفندیاری (با نام پیشین: امیر اسفندیاری) از پوکربازان شناخته شده در دنیای پوکر می باشد.

آنتونیو اسفندیاری – پوکرباز برنده جایزه ۱۸.۳۵ میلیون دلاری

در رقابت پایانی آنتونیو اسفندیاری برای کسب عنوان قهرمانی، سم تیکت “Sam Trickett” از انگلیس را مغلوب ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *