منصور مطلوبی نخستین پوکرباز ایرانی-انگلیسی و اولین فرد غیر آمریکایی است که توانست در پوکر بدون محدودیت هولدم (No-Limit Hold’em) را در WSOP بدست بیاورد.

در کنار برخی نام های بزرگ دیگر، منصور مطلوبی “Mansour Matloubi” نیز از جمله آندسته پوکربازان است که پس از مهاجرت از ایران با شرکت در تورنمنت های حرفه ای پوکر توانست شهرت بسیاری کسب نماید. مطلوبی که مدتی در کشور ولز ساکن بوده است با ملیت ایرانی-انگلیسی (بریتانیایی) در مسابقات مهم پوکر موفقیت های بسیاری را بدست آورده است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهد شد.

اینروزها منصور مطلوبی را نمی توان به عنوان یک پوکرباز فعال دانست، بطوریکه حتی دوری طولانی مدت وی از مسابقات و تورنمنت های مهم پوکر برای مدتی شایعه کناره گیری وی از پوکر حرفه ای را بر سر زبان ها انداخته بود… مطلوبی گرچه همچنان در برخی مسابقات پوکر شرکت دارد با اینحال دوران اوج فعالیت وی به روز ها و سال های ابتدایی درخشش پوکر همزمان با شکل گیری جریان پوشش های رسانه ای از رقابت ها خلاصه می گردد {در این رابطه می توانید نگاهی بر تاریخچه پوکر بیاندازید}.

منصور مطلوبی

منصور مطلوبی
منصور مطلوبی

منصور مطلوبی متولد ۱۳۳۱ در ایران می باشد که هم اکنون در لندن و در شهر ولز زندگی می کند. وی پوکر را بطور حرفه ای از سال ۱۹۸۸ با حضور در مسابقات پوکر مالت آغاز نمود و در سال ۱۹۹۰ برای بدست آوردن عنوان قهرمانی در مسابقات هولدم از سد حریف شناخته شده خود استیو اونگار “Stuart Ungar” گذشت.

مسابقات جهانی پوکر که به WSOP شهرت دارد در سال ۱۹۷۰ توسط بنی بنیون (Benny Binion) راه اندازی شد و اکنون مهم ترین رقابت های پوکر در دنیا را برگزار می کند که پوکربازان از سراسر دنیا را به سوی این رقابت ها جذب می نماید.

تا پیش از سال ۱۹۹۰ این تنها پوکربازان آمریکایی بودند که توانسته بودند عناوین برتر این مسابقات را بدست بیاورند تا اینکه در سال ۱۹۹۰ پوکرباز ایرانی، منصور مطلوبی، توانست در میان ۱۹۴ پوکرباز شرکت کننده مبلغ جایزه ۸۳۵ هزار دلاری این مسابقات را بدست بیاورد.

اگرچه منصور مطلوبی در طول دوران پوکربازی خود بطور ذاتی از دسته بازیکنان کم حاشیه بوده است، با اینحال مصاف وی در رقابت های حساس مقابل پوکربازان مشهور و محبوب دنیا همواره موجب جلب توجه رسانه ها و شکل گیری گمانه زنی و حواشی بسیاری پیرامون او گردیده است.

قهرمانی پر حاشیه منصور مطلوبی در رقابت های جهانی پوکر

استیو اونگار توانسته بود در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ جایزه پوکر هولدم را بدست بیاورد، بنابراین او در این مسابقات در صورت شکست مطلوبی می توانست سومین برد پیاپی خود را به ثبت برساند که نهایتا موفق به انجام این رکوردزنی نشد.

در حاشیه این رقابت ها گفته می شود اونگار در روز سوم مسابقات در اتاق خود و در حالی که از شدت مصرف کوکائین اوردوز کرده بود مشاهده شده بود. مطلوبی و اونگار بار دیگر در سال ۱۹۹۲ در بازی فینال به هم رسیدند که اینبار اونگار توانست مطلوبی را شکست دهد و به نوعی انتقام باخت سال پیش را از او بگیرد.

مطلوبی همچنین در سال ۱۹۹۳ توانست بار دیگر به دور نهایی مسابقات راه یابد با اینحال وی در رقابت با جیم بچتل (Jim Bechtel) از دور رقابت ها خارج شد و در رده چهارم قرار گرفت، جیم بچتل در آن سال قهرمانی مسابقات را بدست آورد.

کارنامه منصور مطلوبی در پوکربازی

در مجموع منصور مطلوبی ۱۴ بار در سری مسابقات جهانی شرکت داشت که حاصل آن کسب مبلغ بیش از ۲ میلیون دلار بوده است.

پس از سال ۲۰۰۶ از اوج فعالیت های مطلوبی کاسته شد تا اینکه او در سال ۲۰۱۶ بعد از یک وقفه حدودا ۱۰ ساله در سری مسابقات ماکائو حضور یافت.

از دیگر موفقیت های مطلوبی کسب رتبه دوم در مسابقات دایاموند (Diamond Jim Brady) و کسب جایزه ۱۶۰ هزار دلاری آن می باشد، همچنین وی رتبه اول در مسابقات پوکر فالینالز (World Poker Finals) در سال ۱۹۹۴ که جایزه آن ۷۲ هزار دلار بود را در کارنامه رقابت های خود به ثبت رسانده است.

در مجموع منصور مطلوبی از جمله پوکربازان موفق در دوران آغازین رونق پوکر است که نقطه اوج رقابت های وی با پوکربازان مطرح همچنان در یاد و خاطره علاقمندان به پوکر باقی مانده است.

منصور مطلوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *