پس از درخشش مبارز اهل کامرون در دسته سنگین وزن مسابقات یو اف سی، اکنون علاقمندان به دنبال پاسخ این پرسش هستند که قدرت مشت فرانسیس انگانو چقدر است؟

قدرت ضربات مشت در رشته ورزشی ام ام ای “MMA” ویژگی مهمی برای مبارزان است زیرا یک ضربه مشت پرقدرت میتواند حریف را بطور کامل مغلوب سازد یا به اصطلاح ناک اوت فنی “Knockout” نماید. بنابراین، جای تعجب ندارد که میزان قدرت ضربات مشت فرانسیس انگانو که پس از وارد شدن رقبایش را نقش بر زمین میکند مورد توجه بسیاری از طرفداران ورزش های رزمی قرار گرفته است.

درخشش فرانسیس انگانو

پس از آنکه فرانسیس انگانو “Francis Ngannou” توانست در رویارویی دوم با ضربه مشت حریف صاحب نام خود استیپه میوچیچ “Stipe Miocic” را با ناک اوت از پیش روی بردارد توجه بسیاری به قدرت ضربات مشت وی جلب شد، در صورتیکه تمایل دارید میتوانید در ویدئو زیر فیلم خلاصه برگزیده این مسابقه را مشاهده نمایید:

فیلم خلاصه برگزیده از مبارزه دوم فرانسیس انگانو در مقابل استیپه میوچیچ

قدرت مشت فرانسیس انگانو

نتایج یک اندازه گیری تخصصی توسط موسسه بررسی عملکرد مبارزان یو اف سی “UFC Performance Institute” که بر روی عده ای از ورزشکاران صورت پذیرفته است نشانگر آن است که فرانسیس انگانو قوی ترین ضربات مشت را داراست.

فرانسیس انگانو مبارز دسته سنگین وزن یو اف سی دارای مرگبارترین ضربات مشت است
فرانسیس انگانو مبارز دسته سنگین وزن یو اف سی دارای مرگبارترین ضربات مشت است
  • در آزمایش صورت گرفته قدرت ضربه مشت دست راست فرانسیس انگانو ۱۲۹.۱۶۱ واحد سنجیده شده که قوی ترین ضربات مشت در میان سایرین بوده است.
  • این تحقیقات همچنین اندازه گیری قدرت ضربه آپرکات “Uppercut” فرانسیس انگانو را ۱۲۲.۰۰۰ واحد به ثبت رسانیده است.
  • همچنین سرعت ضربه مشت فرانسیس انگانو برابر با ۵۱.۰۶۴ در واحد ft.lbs/sec اندازه گیری شده است که برابر با ۹۲.۸۴ اسب بخار “HP” برآورد میگردد.

در یک نمونه فرضی میتوان اینگونه توضیح داد که وارد شدن ضربه مشتی با چنین میزان از قدرت برای حریف مشابه با برخورد با یک خودرو فورد مدل اسکورت “Ford Escort” میباشد و این در حالتی است که اتومبیل با تمام سرعت خود در حال حرکت باشد.

قدرت مشت فرانسیس انگانو

در ویدئو زیر بخش هایی از همین تحقیقات علمی که بر روی عده ای از ورزشکاران و نیز فرانسیس انگانو صورت گرفته است را مشاهده خواهید نمود:

ویدئو آزمایش قدرت مشت فرانسیس انگانو

فرانسیس انگانو از معادن شن تا یو اف سی

یکی از جنبه هایی که فرانسیس انگانو را در میان سایر ورزشکاران متفاوت ساخته است زندگی سخت وی میباشد. انگانو که متولد کشور کامرون در آفریقاست در طول زندگی خود فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته که یکی از مهمترین آنها مربوط به دورانی میباشد که وی در معادن شن مشغول به کار بوده است.

فرانسیس انگانو از ۱۰ سالگی برای کسب درآمد در معادن شن کشور کامرون مشغول به کار بوده است، او در توییت زیر با اشاره به این موضوع توضیح میدهد که همواره وقتی به زادگاه خود بازمیگردد در این معادن شن توقف میکند تا دوران سخت گذشته خود را به یاد بیاورد:

فرانسیس انگانو زندگی سختی را پشت سر گذاشته است

دوران سخت فرانسیس انگانو در کودکی خلاصه نمیشود، او حتی پس از آنکه در سن ۲۶ سالگی به شکل غیرقانونی خود را به کشور فرانسه و شهر پاریس رسانید توسط پلیس دستگیر و زندانی گردید. انگانو بعد از آزادی از زندان حتی به سختی از پس مخارج زندگی خود بر می آمد با اینحال پس از آشنایی با “Didier Carmont” و کمک های وی توانست مسیر زندگی ورزشی اش را طی کند و به یو اف سی وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *