چهار کارمند یک شرکت برگزار کننده لاتاری در ایتالیا به جرم سوء استفاده از اطلاعات برای خریداری بلیط های لاتاری اسکرچ آف و برنده شدن جوایز آن دستگیر شدند.

برگزاری و اداره قرعه کشی لاتاری مستلزم رعایت اصل نتایج منصفانه است که مسئولیت آن بر عهده شرکت های برگزار کننده بخت آزمایی میباشد. خبری در رابطه با تقلب گسترده در یکی از مسابقات لاتاری برگزار شده توسط کارمندان یکی از شرکت های زیرمجموعه کمپانی معتبر آی جی تی IGT به تازگی موجی از تردید را در میان خریداران بلیت های لاتاری بوجود آورده است.

نحوه اجرای عملیات تقلب در لاتاری

کمپانی آی جی تی یک برند جهانی ارائه کننده در زمینه کسب و کارهای قمارخانه ای است
کمپانی آی جی تی یک برند جهانی ارائه کننده در زمینه کسب و کارهای قمارخانه ای است

این چهار نفر در شرکت لوتوماتیکا “Lottomatica” مشغول به کار بوده اند، این شرکت تحت نظر کمپانی بزرگ آی جی تی (IGT) و به عنوان نماینده پیمانکار برگزاری انواع لاتاری و بخت آزمایی در ایتالیا می باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این افراد توانسته بودند به بخشی از اطلاعات رایانه ای محرمانه شرکت درباره محل توزیع بلیط های برنده در خرده فروشی ها دست یابند و سپس با استفاده از دوستان و اقوام خود نسبت به مراجعه و خرید این بلیط ها از خرده فروشی ها اقدام می کرده اند.

بلیط های مورد نظر آنها از نوع بلیط لاتاری فوری یا همان اسکرچ آف (scratch-off) بوده است. این بلیط ها به نحوی طراحی شده اند که فرد پس از خریداری و تراشیدن قسمت پوشیده شده می تواند نتیجه را به شکل فوری بدست بیاورد.

شناسایی ۱۲ برنده لاتاری که با این تقلب مرتبط بوده اند

در نهایت طبق بررسی انجام گرفته تاکنون ۱۲ نفر از برندگان لاتاری در ارتباط با این موضوع شناسایی شده اند که مجموع جوایز کسب شده توسط این ۱۲ نفر ۳۱ میلیون دلار است. اگرچه هنوز نحوه شناسایی این گروه و نحوه عملکردشان روشن نشده است با اینحال حدس و گمان ها بر این است که خرید عمده بلیط لاتاری توسط این افراد در حالی که اکثر آنها از نظر مالی در رده متوسطی قرار دارند موضوعی شک برانگیز و مبنای آغاز تحقیقات بوده است.

پس از انتشار این اخبار کمپانی IGT طی بیانیه ای اعلام کرده که برای روشن شدن موضوع بطور کامل با مقامات قضایی همکاری خواهد داشت و نیز گروهی را برای بازرسی داخلی فرآیندهای انجام کار و جستجو درباره زوایای مختلف این پرونده اختصاص خواهد داد.

همچنین IGT در حال حاضر در یک تصمیم گیری فوری ۴ کارمند متخلف را از کار اخراج نموده است.

بر اساس قوانین مربوط به اینگونه جرایم در ایتالیا پیش بینی شده است که مجازات بین ۳ تا ۱۲ سال برای افرادی که در این کلاهبرداری مشارکت داشته اند در نظر گرفته شود.

اخبار این رسوایی در میان مردم ایتالیا و در رسانه های اجتماعی بازتاب بسیاری داشته است، گروهی از مردم ایتالیا نسبت به برخورد شفاف با این موضوع تردید دارند.

کمپانی IGT و حاشیه های تقلب در لاتاری ایتالیا

بدنبال رسوایی تقلب در لاتاری اکنون لوتوماتیکا در معرض فروش قرار گرفته است
بدنبال رسوایی تقلب در لاتاری اکنون لوتوماتیکا در معرض فروش قرار گرفته است

کمپانی IGT در تلاش است با نهایی سازی فوری قرارداد فروش مالکیت شرکت لوتوماتیکا (Lottomatica) از رسوایی و حاشیه های اخیر تقلب گسترده در نتایج لاتاری ایتالیا خارج شود.

در همان ابتدای انتشار اخبار این تقلب، مدیران IGT برای بررسی دقیق تر و سر و سامان دادن به اوضاع کارشناسان خود را به منظور حسابرسی و بررسی نحوه برگزاری لاتاری در ایتالیا توسط شرکت زیرمجموعه خود یعنی Lottomatica اعزام کردند. اکنون پس از انجام بررسی ها IGT مشکلات موجود را تا حدی وسیع یافته که بیانیه ای مبنی بر تصمیم به فروش ۱۰۰% سهم خود از Lottomatica را اعلام نموده است.

قرارداد فروش مالکیت Lottomatica

بر اساس قرار فروش به امضا رسیده میان IGT و شرکت مدیریت سرمایه گذاری Apollo Global Management Inc مبلغ فروش ۹۵۰ میلیون یورو (معادل ۱.۱۵ میلیارد دلار) تعیین شده است. بنابر اعلام مدیر اجرایی مارکو سالا (Marco Sala) به عنوان مدیر اجرایی IGT، مبلغ حاصل از فروش با هدف افزایش استقلال مالی و توسعه کسب و کارهای این شرکت در زمینه دیجیتال بکار گرفته خواهد شد. قابل توجه است که کمپانی IGT اخیرا مجموع بدهی ها را تا پایان ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ مبلغ ۷.۲۴ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بنظر می آید عدم مدیریت و بهره برداری صحیح نهایتا IGT را مجبور به فروش شرکت تابعه خود یعنی Lottomatica نموده و در این بین مسائل حقوقی ناشی از تخلفات پیش آمده در برگزاری بخت آزمایی ایتالیا روند تصمیم به فروش سهم و خروج از بحران را تسریع کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *