یک داور فوتبال اهل کشور روسیه که در سطح بین المللی نیز به داوری میپرداخته است، اکنون در رابطه با تخلفات تبانی ورزشی مجرم شناخته شد و با محرومیت مواجه گردید.

تبانی در ورزش از مهمترین تخلفات رشته های گوناگون ورزشی است که غالبا با اهدافی مانند کسب درآمد از راه شرط بندی بر روی پیش بینی نتایج مسابقات صورت میگیرد. طی سال های اخیر بسیاری از خبرها و گزارش های انتشار یافته نشان دهنده این است که سازمان های ورزشی در رشته های مختلف به شدت در پی مقابله با جرایم مرتبط با تبانی ورزشی هستند.

محرومیت داور فوتبال اهل کشور روسیه در ارتباط با تبانی ورزشی

اکنون بر اساس اعلام اتحادیه فوتبال اروپا یوفا (UEFA) داور شناخته شده مسابقات فوتبال به نام سرگی لاپوچکین “Sergey Lapochkin” در پی مجرم شناخته شدن در زمینه های مرتبط با تبانی در ورزش با محرومیت ۹۰ روزه جریمه گردیده است.

سرگی لاپوچکین متولد سال ۱۹۸۱ در لنینگراد روسیه است و در حقیقت ادامه دهنده راه پدرش میباشد، زیرا پدر وی نیز یک داور فوتبال بوده است.

اگرچه اتحادیه فوتبال اروپا یوفا هنوز اطلاعاتی درباره جزئیات جرایم این داور مسابقات ورزشی فوتبال منتشر نکرده است با اینحال پیشتر یک رسانه ورزشی کشور روسیه این موضوع را با تخلفات تبانی ورزشی مرتبط دانست. بنابر اطلاعات منتشر شده در همین رابطه، سرگی لاپوچکین داور بین المللی فوتبال در اطلاع رسانی درباره آگاهی اش نسبت به تبانی در مسابقات فوتبال کوتاهی کرده است.

تصویری از داور فوتبال اهل کشور روسیه سرگی لاپوچکین
تصویری از داور فوتبال اهل کشور روسیه سرگی لاپوچکین

گمانه ها حاکی از آن است که پرونده این داور فوتبال درباره تبانی ورزشی مرتبط با مسابقه سال ۲۰۱۸ بین دو باشگاه فوتبال بوردو فرانسه (Bordeaux) و باشگاه فوتبال ونتسپیلس لتونی (Ventspils) میباشد. قابل توجه است که این رقابت برای تعیین مجوز حضور در رقابت های باشگاه های اروپا برگزار گردید که طی آن تیم بوردو فرانسه موفق شد در دیدار خارج از خانه با نتیجه ۱ بر ۰ حریف خود را مغلوب سازد.

سرگی لاپوچکین داور اهل کشور روسیه از سال ۲۰۱۳ در لیست مورد تایید فدراسیون جهانی فوتبال فیفا (FIFA) نیز قرار دارد. وی تاکنون در مسابقات فوتبال بین المللی بسیاری به عنوان داور حضور یافته که از جمله آنها رقابت های تعیین کننده مجوز ورودی کشورها به جام جهانی سال ۲۰۱۸ میباشد، او در این مسابقات داوری بین تیم های ملی فوتبال آلبانی و لیختن اشتاین را بر عهده داشته است.

لازم به اشاره است که پرونده این داور فوتبال از تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱ در حال بررسی بوده است.

نگاهی بر کارنامه داور فوتبال اهل کشور روسیه

سرگی لاپوچکین که کارنامه ای طولانی از حضور و داوری مسابقات فوتبال در سطح مختلف اعم از لیگ فوتبال کشور روسیه، لیگ باشگاه های اروپایی و مسابقات بین تیم های ملی فوتبال از خود برجای گذاشته است.

سرگی لاپوچکین داور روس مسابقات فوتبال
سرگی لاپوچکین داور روس مسابقات فوتبال

اگرچه تخلفات این داور ورزشی فوتبال مبنی بر کوتاهی در اطلاع رسانی تخلفات تبانی در ورزش بوده است با اینحال اکنون انتظار میرود که تاثیر این مساله موجب کاهش امتیاز و نزول وی در رتبه بندی لیست داوران مورد تایید فیفا گردد. کارنامه این داور فوتبال اهل کشور روسیه تاکنون به شرح زیر بوده است:

عنوان تعداد باشگاه های میزبان باشگاه های میهمان
داوری در مسابقات فوتبال ۲۸۲
صدور کارت زرد ۸۲۴ ۳۸۹ ۴۳۵
صدور کارت زرد دوم ۴۳ ۲۵ ۱۸
صدور کارت قرمز ۱۸ ۴۱۴
اعلام ضربه پنالتی ۶۷ ۴۲ ۲۵
کارنامه داور اهل کشور روسیه – سرگی لاپوچکین در مسابقات فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *