انتشار خبر  موفقیت ملیکا رضوی در بدست آوردن دستبند طلای WSOP در مجله لیلاج، فرصتی فراهم آورد برای پرداختن به بیوگرافی این پوکرباز ایرانی.

آشنایی با ملیکا رضوی

ملیکا رضوی از جمله خانم های ایرانی است که امروزه به عنوان چهره ای موفق در عرصه بین المللی در زمینه های گوناگون شناخته شده است. وی که متولد تهران می باشد در ۱۵ سالگی به همراه مادر خود به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده است.

ملیکا رضوی در دوران نوجوانی به شعبده بازی، بخصوص شعبده بازی با ورق های بازی علاقمند بوده است و گرچه از ۱۵ سالگی در بازی پوکر مهارت بدست آورد، با اینحال پس از مهاجرت از ایران و یافتن فضای کافی برای پرورش استعداد خود بطور حرفه ای تر به بازی پوکر پرداخت.

ملیکا رضوی

شروع پوکربازی بصورت حرفه ای

او از همان ابتدای مهاجرت و در سن ۱۶ سالگی در مسابقات حرفه ای پوکر شرکت کرد اما شاید شروع درخشش موفقیت های ملیکا رضوی، مسابقات EPT مونت کارلو (EPT Monte Carlo Main Event) سال ۲۰۱۹ بود.

در این رقابت ها او توانست رقیب شناخته شده خود، ژان رنه فونتین (Jean-René Fontaine) را با نتیجه ریور مغلوب سازد.

نتیجه ریور بدست آمده

۱۰♥ K♠ ۳♦ ۹♥ A♦

او در مصاحبه اش پس از این پیروزی گفت: “فکر کنم دستش را خوب خواندم. حدس زدم که هیچ چیز ندارد و درست هم فکر می کردم”.

موفقیت ملیکا رضوی در مسابقات EPT مونت کارلو تا جایی مورد توجه قرار گرفت که سایت پوکر نیوز (Poker News) یک پرسش معنادار را مطرح کرد: “قمار و پوکر در ایران ممنوع است. مسابقات زیبایی در ایران ممنوع شده اند. شعبده بازی در ایران ممنوع است. پس چطور ملیکا رضوی به یک پوکرباز شعبده باز که در مسابقات زیبایی شرکت می کند تبدیل شده است؟

آنطور که این پوکرباز پیشتر اعلام کرده بود، به امکان دریافت ویزای آمریکا برای شرکت در مسابقات لاس وگاس آمریکا چندان خوشبین نبوده است (با اینحال به نظر می آید که ویروس کرونا و اجبار برگزارکنندگان برای برگزاری مسابقات آنلاین به نفع او تمام شد، جایی که او توانست دستبند طلای این رقابت ها را در رویداد آنلاین شماره ۸۲# بدست آورد.)

ملیکا رضوی در جدیدترین موفقیت هایش، توانست پس از ۱۳ ساعت رقابت در بین ۲۰۲۴ پوکرباز، اولین دستبند طلای خود را در رقابت های جهانی پوکر (WSOP) را بدست بیاورد، وی در این رویداد مبلغ ۲۳۹,۱۸۰ دلار را جمع آوری کرد.

موفقیت ملیکا رضوی در سایر عرصه ها

خانم ملیکا رضوی علاوه بر موفقیت هایش در زمینه پوکر و شعبده بازی توانسته در زمینه مدلینگ و فیتنس نیز به موفقیت و شهرت برسد. وی در دو جشنواره میس گلوبال ۲۰۱۶ به عنوان بانوی زیبای ایران دست یافت و همچنین نامزد عنوان بانوی قدرتمند در سال ۲۰۱۷ شد.

ملیکا رضوی در زمینه کسب و کار نیز نسبت به راه اندازی سایت اختصاصی پوکر خود با نام پوکریکا اقدام کرد که از جمله سایت های اختصاصی میزبانی بازی پوکر برای فارسی زبانان می باشد.

این زن موفق ایرانی موفق در شبکه های اجتماعی نیز به یک چهره پرطرفدار تبدیل شده است، بطوریکه فعالیت وی در شبکه هایی اجتماعی مانند اینستاگرام مورد توجه بسیاری قرار دارد.

نظر خود ملیکا رضوی درباره عامل موفقیتش در زندگی

از ملیکا رضوی نقل قول های بسیاری در اینترنت در دسترس است، باید این را نیز در نظر بگیریم که وی در سخنرانی نیز توانایی های چشمگیری دارد!

آنطور که از نقل قول های او بر می آید، وی علی رغم محدودیت هایی که در ایران داشته با اینحال در خانواده ای روشنفکر بزرگ شده است. شاید بتوان این نقل قول را به عنوان واضح ترین اشاره وی درباره عامل موفقیتش دانست، جایی که می گوید:

“It’s actually very unusual for an Iranian woman to support her child to – they call it “gambling” but I don’t see poker as gambling – but my mom has always been one of my biggest supporters.”

“در حقیقت برای یک زن ایرانی این بسیار غیرمعمول است که فرزندش را – در چیزی که آنها قمار می نامند حمایت کند. البته من پوکر را قمار نمیدانم – ولی مادرم همیشه یکی از بزرگترین حامیانم بوده است.”

فیلم مصاحبه ملیکا رضوی با رسانه رسمی تور جهانی پوکر (WPT)

در این مصاحبه که توسط رسانه رسمی تور جهانی پوکر (WPT) صورت گرفته است، ملیکا رضوی علاوه به ارائه برخی توضیحات به انجام شعبده بازی نیز می پردازد.

در صورت مشکل در پخش ویدئو می توانید آن را در کانال یوتیوب مجله لیلاج بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *