از زمانی که خبر بازگشت مایک تایسون افسانه رشته مشت زنی در سنگین وزن در رسانه ها زمزمه شد مدت زمانی می گذرد، با اینحال تب شرط بندی در بوکس همچنان بالاست!

پیشتر رسانه ها در بازتابی گسترده و فراگیر به نقل از مایک تایسون (Mike Tyson) از بازگشت وی به رینگ مسابقات بوکس طی یک سری رقابت هایی که با اهداف خیرخواهانه انجام خواهد شد خبر داده بودند.

مایک تایسون، تستوسترون پایان ناپذیز!

مایک تایسون در کارنامه ورزشی خود عنوان جوان ترین قهرمان تاریخ بوکس سنگین وزن جهان که در ۲۰ سالگی آن مقام را به دست آورده بود را به ثبت رسانیده است. این ستاره بوکس که لقب “بدترین مرد زمین” را به همراه دارد آخرین رقابتش را در سال ۲۰۰۵ و در مقابل کوین مک‌ براید برگزار کرد و از آن زمان تاکنون در بازنشستگی بسر می برده است.

مایک تایسون افسانه بوکس سنگین وزن
تصویری از مایک تایسون افسانه بوکس سنگین وزن در دوران جوانی

گرچه تایسون در سال ۲۰۰۶ نیز در تعدادی مسابقه نمایشی چهار راندی با کوری سندرز به رقابت پرداخت، با اینحال باید توجه کرد که در آن زمان وی به دلیل ورشکستگی مشکلات مالی که در سال ۲۰۰۳ برای وی پیش آمد نیازمند پول بود، در آن دوران نیز حاشیه هایی پیرامون وضعیت سلامتی و استرس ناشی از بازگشت او مطرح شده بود.

بسیاری از چهره های ورزش بوکس درباره جوانب مختلف این رقابت اظهار نظر کرده اند و پزشکان نیز درباره عواقب خطرناکی که این بازگشت می تواند برای مایک تایسون به همراه داشته باشد هشدار داده اند با اینحال برخی اعتقاد دارند فیلمی که این ورزشکار ۵۳ ساله از تمرینات خود منتشر کرد و سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به پا نمود چیز دیگری می گوید!

ویدئو تمرینات مایک تایسون

پیش از مطالعه ادامه مطلب پیشنهاد می کنم ویدئوی منتشر شده در حدود ۶ ماه پیش از تمرینات فشرده مایک تایسون را مشاهده کنید، فراموش نکنید تمامی ویدئوهای منتشر و یا بازنشر داده شده در کانال یوتیوب لیلاج موجود است.

روی جونز در مقابل مایک تایسون

پس از انتشار خبر بازگشت مایک تایسون، ایواندر هالیفیلد که رقیب قدیمی او بوده و چهار سال نیز از تایسون مسن تر است اعلام کرد که حاضر است با او در یک مسابقه خیریه به رقابت بپردازد. بسیاری هالیفیلد را کاندیدای اصلی رقابت با تایسون پیش بینی می کردند، چرا که هر دو ورزشکار از میزان خشونت بالایی برخوردار هستند و نیز سابقه رقابت جنجالی بین این دو مشتزن آمریکایی که در آن مایک تایسون با گاز گرفتن گوش ایواندر هالیفیلد باعث جنجال بزرگی شد می توانست بر هیجان این رقابت بیافزاید.

روی جونز بوکسور دارنده مدال نقره المپیک 1988 سئول
روی جونز بوکسور دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۸۸ سئول

با اینحال رقیب تایسون بوکسور دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۸۸ سئول ، روی جونز (.Roy Jones Jr) است، وی که ۵۱ ساله است دوران حرفه‌ای خود را پس از شکست سال ۲۰۰۴ برابر آنتونیو تارور کنار گذاشت.

زمان برگزاری رقابت بوکس میان مایک تایسون و روی جونز

آخرین بار قرار بود این دو در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ در ورزشگاه Dignity Health Sports Park در کالیفرنیا به مصاف بروند که به دلیل شرایط همه گیری ویروس و محدودیت های قرنطینه ای سراسری در ایالات متحده این مسابقه به تعویق افتاد و تاریخ مسابقه برای ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰ تنظیم شد. خوب، امروز ۱۸ نوامبر است، پس یعنی ۱۰ روز دیگر تا این رقابت هیجان انگیز باقی مانده است.

مسابقه بوکس میان مایک تایسون و روی جونز در 28 نوامبر 2020
مسابقه بوکس میان مایک تایسون و روی جونز در ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰

این مسابقات یک سری رقابت است که FRONTLINE BATTLE نامگذاری شده است و اولین مسابقه از مجموعه رقابت هایی به نام Mike Tyson’s Legends Only League است که مایک تایسون قصد برگزاری آن ها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *